Keresés

Részletes keresés

geminielephant Creative Commons License 2011.11.22 -1 0 34

 

sziasztok

 

Ez szerintetek reális ár lehet? köszi a szakértést. :-)

 

Canon 350D DSLR fényképezőgép  - 99 000 Ft

USA-ban vásárolt, ott kiadott ezüst változat: Rebel XT

+ két Sigma macro objektív: 28-80 és 70-300

+ Samsonite hordtáska

+ szűrők, kefék, polarizáló lencse

+2 aksi

+1GB compact flash

Alig használt, kevés expo van benne – ezt abból gondolom, hogy azt sem tudom, hogy kell megnézni

tux Creative Commons License 2003.11.26 0 0 33
Ez már jobbanak tűnik.
:)

Halljuk mester, hová vezet ez? (az alkoholizmus nem jó válasz :))

tux

Előzmény: MoJo2 (32)
MoJo2 Creative Commons License 2003.11.26 0 0 32
Volt rendesen vizsgadrukk, el is csesztem. (De blende nyitásra jó:-)
Remélem van pótvizsga :-)
Szóval a nyerőszámok :
15.0s, 20.0s, 30.0s, 40.0s

Remélem nem várod el, hogy a schwarzschild-del is számoljak...

Előzmény: MoJo2 (31)
MoJo2 Creative Commons License 2003.11.26 0 0 31
egy adott blendével exponálsz mondjuk 10.0 secundumot, fényképezőgéppel vagy nagyítógéppel.
mennyit kell exponálni, hogy a megvilágítás ugyanakkora maradjon:
> ha egy fél blendét szűkítesz,
> ha egy blendét szűkítesz,
> ha másfél blendét szűkítesz,
> ha két blendét szűkítesz?

Mi ez vizsga?
7.5s,5.0s,3.75s,2.5s

Mostmár igaznán kilyukadhatnál valamerre...

hol lehet kapni olyan fényerős 24x36-os zoomokat, mint pölö a 8-as sonyhoz?
Miért a 8-as Sonyt lehet kapni? :-)

De van 24-70 f/2.8 és 70-200 IS f/2.8.
Jó, nem f/2-től indul. Meg drágább is mint a Sony lesz. De nem kell minden gépvázhoz megvenni.

akkor meg hol a teljesítménye?
Erről szólt a kérdésem...
Szóval azt mondod, hogy kissebb képkörű és ezért kissebb objektíveket jobb minőségben, olcsóbban tudnak legyártani?

Előzmény: Törölt nick (28)
Törölt nick Creative Commons License 2003.11.25 0 0 30
az összhatást vedd figyelembe. a gép+obi produktumát és nézheted a különbséget. a pénztárcádon is.
Előzmény: papetti (25)
Törölt nick Creative Commons License 2003.11.25 0 0 29
nem. ez már megvolt a fujix (nikon e2 vagy mi is volt? ) gépeken.
fényerősebb obik kellenek.

ma már a civil életben is hozzáférhető olyan zajszűrő szoftver(cca $99), amelyik nem egy sima aluláteresztő szűrő. egy év múlva benne lesz talán a gépeekben vagy a feldolgozó szoftverekben. meglehet, meg sem tudjuk...

Előzmény: pggp (26)
Törölt nick Creative Commons License 2003.11.25 0 0 28
jajaj, mibe szaladtam bele... :)

ha egy bizonyos dimenzióban mozgunk, a dimenzionáltságát tudnunk kell. erre egy tanpélda:

egy adott blendével exponálsz mondjuk 10.0 secundumot, fényképezőgéppel vagy nagyítógéppel.
mennyit kell exponálni, hogy a megvilágítás ugyanakkora maradjon:
> ha egy fél blendét szűkítesz,
> ha egy blendét szűkítesz,
> ha másfél blendét szűkítesz,
> ha két blendét szűkítesz?
megadhatsz egy expóidő sorozatot egyharmad blendénkénti szűkítésre is.
lécci mindannyian válaszoljatok egy tizedes pontossággal. a válaszok után megmondom, mire szeretnék kilyukadni.

kis mélységélesség? nyitottabb blende, hosszabb gyutáv,..., de legfőképp pedig photoshop.
nem az a nagyobbik baj, ha nem eléggé éles? :)
hol lehet kapni olyan fényerős 24x36-os zoomokat, mint pölö a 8-as sonyhoz? hasonló sincs...
ha meg van hasonló, mennyiért? akkor meg hol a teljesítménye?

Előzmény: MoJo2 (27)
MoJo2 Creative Commons License 2003.11.25 0 0 27
nézem a kisebb (a ccd-n) pixelméretű gépeket: fényerősebb az optikájuk (sony: f2, oly: f2.8,...).
a canonra ráakaszthatod az f4 obidat. ilyen körülmények között hol kisebb a zaj? :)

Lehet, hogy nagyobb fényerővel kissebb érzékenységet kell használni, tehát kisebb a zaj.
De f2, f2.8-as objektíveket vehetsz kisfilmes képkörrel is.
Szóval azt mondod, hogy kissebb képkörű és ezért kissebb objektíveket jobb minőségben, olcsóbban tudnak legyártani?
De itt hogyan lesz olyan kis mélységélességem mint kisfilmes optikánál?

Előzmény: Törölt nick (24)
pggp Creative Commons License 2003.11.25 0 0 26
Az alaprobléma a felbontás növelése (Megapixel) úgy, hogy a jel/zaj viszony elfogadható szinten maradjon. Az egyértelmű, hogy a zajt szobahőmérséklen nem lehet igazán csökkenteni. A cél a jel növelése. Te amellett érvelsz, hogy több fényt kell a pixelekre engedni. Ezt úgy lehet elérni, hogy azt a fényt, ami eddig egy 24*36-os területet világított be, a 4/3-as DSLR-eknél kissebb területre kell összegyűjteni.
Jól értem?
Előzmény: Törölt nick (24)
papetti Creative Commons License 2003.11.25 0 0 25
Na akkor most mi is a csizio?

En kicsit jaratlanabb vagyok a temaban, ennek ellenere az osszes szot ertem, de az egesz nem all ossze a fejemben.

Előzmény: Törölt nick (24)
Törölt nick Creative Commons License 2003.11.24 0 0 24
hi!
mondom, nem hitvita... :)

diszkusszió: a fotó az, amit kézbevehetek, a falra akaszthatom.

az "analógban" a nega, a digitben a digitális állomány egy köztes állapot. ezt megjeleníthetjük így-úgy, ezen-azon...
a print tehát a fotó. digitben az obi, a kamera csak egy láncszem a printig tartó folyamatban. a jel- ill. a képfeldolgozás, a printelés is beleszól a végeredménybe.
ugyanazt az adatállományt ahány gép, annyi féleképp printelheted ki.
vagyis nem minden a felvételi cucc.

nézem a kisebb (a ccd-n) pixelméretű gépeket: fényerősebb az optikájuk (sony: f2, oly: f2.8,...).
a canonra ráakaszthatod az f4 obidat. ilyen körülmények között hol kisebb a zaj? :)

Előzmény: pggp (22)
KőnigZ Creative Commons License 2003.11.24 0 0 23
alhazen: Maestro!

(...már le akartam fordítani a fotoMAGAZIN idevágó cikkének "Status Quo - brauchen wir das Vollformat?" kezdetű részét, de látom: ez immár felesleges...
A te "cikked" jobb!)

Előzmény: Törölt nick (21)
pggp Creative Commons License 2003.11.22 0 0 22
Nehéz a felfogásom, de haladok :-)
Szóval más obik kellen(én)ek a DSLR gépekre. Mi a különbség két hasonló tulajdonságú obi között, ha ez egyiket SLR-hez, a másikat DSLR-hez gyártották? Első nekifutásra csak annyit tudok, hogy a CCD kissebb, ezért kissebb felületet kell bevilágítania.
De az 1Ds-nek Leica méretű CCD-je van, tehát ugyanakkora területet kell bevilágítani. Kíváncsiságból előhívattam az 1Ds felbontástesztjét különböző méretekben (10*13 - A4) és még az A4-es méretű képen se sikerült elérni azt a felbontást, amit a monitoron 1:1 nagyításnál láttam (A3-ason talán). Ebből azt a következtetést vontam le, hogy az 1Ds mint egész (hagyományos Canon obival eggyütt) bőven elég egy A4-es kép elkészítéséhez. A másik következtetés az lehet, hogy gagyi gépet használnak a fotólaborban, de remélem ez nem így van.
Először jó ötletnek tűnt a 4/3-os szabvány, de egy nagy hátránya van a Leica méretű CCD-vel szemben: ugyanolyan felbontásnál, gyártástechnológiával és körülmények között nagyobb zaja, mert kissebb a pixelmérete.
De ha valmit rosszul tudok, csak szólj.
Előzmény: Törölt nick (21)
Törölt nick Creative Commons License 2003.11.22 0 0 21
csak annyit, a contax full-frame dslr-je nincs már gyártásban. a kodak 14-ese is mutatja, hogy egy ilyen kaliberű gépet a közeljövőben ócsón nem fognak kínálgatni. a mostani zoomok meg nem eléggé jók.
nem véletlenül ajánlgatják a high-endhez a "fix" obikat...
a canon - egyébként baromira jól lovagolja meg a "tömeghisztériát" és a konkurenciát :) - alátesz a full-frame és egyéb fanoknak is: a mi obijaink olyan jók, hogy digire is...
hasonlítsd csak össze pölö egy canon l(luxus)-szériás zoom árát egy "ekvivalens" pölö oly e-1 obi árával.
melyik is a nagyobb biznisz? :)
ez nem hitvita a részemről. a többiekre hallgass: egy gépvázzal nem tudsz fényképezni és egy obi kitűnő csak akkor lehet, ha direkt a digithez gyártották. az egészet kompletten kell megvizsgálni, a komplett szerkót.
az slr (mint fényképezés) az egyfajta stílus. a kompakt úgyszintén.
a lényegi különbség a kereső, ha úgy tetszik a mattüveg.
ha módodban áll, vegyél a kezedbe egy régi, filmes olympus om-1-et és nézzél bele a keresőjébe. hasonlítsd egy mai dslr keresőjéhez.
ez a vicc, nem a full-frame meg a digit...
Előzmény: pggp (16)
MoJo2 Creative Commons License 2003.11.21 0 0 20
Egy A60-nal is lehet jó minőségű képeket készíteni, bizonyos határokon belül.
Ha neked elég egy objektív, akkor szerintem egy félprofi kamerával jobban jársz.
A DSLR-k előnye abban áll, hogyha nem elég jó az objektív, akkor lecserélheted.
A legtöbb fotós jóval többet is költ az objektívjeire, mint magára a vázra...

Előzmény: papetti (17)
o0-0o Creative Commons License 2003.11.21 0 0 19
Akarsz sötétben, vaku nélkül, mozgó témát fotózni? Ha igen akkor minél nagyobb érzékenység és az adott érzékenységen kissebb zaj a nyerő (Canon 10D). Ha nem akarsz ilyesmit akkor jó a 300D is, ez valahol félúton van érz. és zaj tekintetében a 10D és a legjobb kompaktok közt. Ha csak nappalra kell itt-ott kattintgatni akkor jó a Sony 717 is. Ezt most már használtan 150000 körül is láttam (apronet). Ezzel fele költség mint a 300D. Nehéz a választás. Mindenkinek az. És a 828-as is nehéz. Az új gépek meg mindig rosszabbak ár/érték viszonylatban. Vegyél egy használt Canon D30-ast egy 50/1,8-as optikával. Ez is egy ötlet. Ez is jó emlékképeket készíteni. Vagy az a legjobb ha te döntesz, mi neked a fontosabb.
Előzmény: papetti (17)
ctrab Creative Commons License 2003.11.21 0 0 18
Neked nem éri meg!
Most jobb? Ha nem erre számítottál, akkor viszont megéri, és akkor így jó.
Előzmény: papetti (17)
papetti Creative Commons License 2003.11.21 0 0 17
Persze, mindenki annyit kolt, amennyit akar, de azert vannak esszeru dolgok, amik megerik az arukat es vannak olyanok, amikre azt lehet mondani, hogy ha van penzed vedd meg, de kulonosebben nincs ertelme.

En buvarkodas teruleten vagyok otthon, ezert innen hozok peldat. A palackok kozott regota vannak kompozit anyaguak. A nagytobbseg azonban megis az acelt veszi. Ennek az az oka, hogy a kopozit hiaba sokkal kisebb, konnyebb es hiaba lehet 200 helyett 300 barra tolteni egy profi buvarnak is csak extrem esetben veszi ezt, mivel szinte sehol nem talalni a vilagon olyan kompresszort, ami fel tudja tolteni 300 barra es a vizben ugysem erzed a sulykulonbseget.

Na valami ilyesmire akartam rakerdezni a 300D es a masik ket gep viszonyat illetoen.

Tudom, hogy kb. milyen koltseggel szamolhatok. Azonban, mint irtam fokent utazashoz kell. Emiatt a kulso vaku, plusz objektiv,...

Potakksi kell, de az +10eFt a 300D-nel, meg flash kartyakat is, de az mashoz is kell.

Tehat en nem profi fenykepeket akarok kesziteni, egyszeruen csak jo minosegu AMATOR kepekkel akarom dokumentalni az utjaimat.

Talan erre jo lenne egy felprofi kompakt gep is, pl. Sony 828, de azert erdekel a fenykepezes es ha kesobb lesz ra idom, akkor szeretnem fejleszteni a tudasomat es akkor talan jobb egy DSLR-t venni most, mint kesobb cserelni.

Na errol mi a velemenyetek? DSLR, vagy felprofi kompakt?

Előzmény: o0-0o (14)
pggp Creative Commons License 2003.11.21 0 0 16
Minden szavad értem, de az egészet nem. Hogy is van ez?
Előzmény: Törölt nick (11)
Badmotorfinger Creative Commons License 2003.11.21 0 0 15
A digitális gépek árai meg folyamatosan mennek lefelé. Ilyenkor karácsony előtt nem igazán, de az ünnepek elmúltával igen. A drasztikusabb árcsökkenések az új modellek bejelentése után szoktak jönni. Ez kb. március táján lesz. Az árcsökkenésről annyit, hogy a gépem a két évvel ezelőtti hazai új árához viszonyítva most használtan a 1/5-1/6-át éri.

Mennyivel jobb a D100 és a 10D ?
Attól függ, kit kérdezel. Van aki szerint szinte semmivel, mások szerint sokkal jobbak. Szó szoros értelmében vett átlag felhasználó számára szerintem nem éri meg az árkülönbség. Ha speciálisabb igények vannak, akkor pedig mindenképpen.

24-200-as objektív van, de ez 38-320-as lesz a 300D-n, szóval mégsincs.

Előzmény: papetti (13)
o0-0o Creative Commons License 2003.11.21 0 0 14
"Megeri azt a nagy arkulonbseget egy atlagos felhasznalo szamara?"

Ez olyan dolog hogy mindenki annyi költ a hobbijára amennyit akar és tud. Lehet százezret is és lehet hatszázezret is. Ki mennyit gondol. Valakinek a 300D is sok, valaki meg a D100-ra vagy a 10D-re hajt és meg is tudja venni azt kis spórolással. Én a fő különbséget a magasabb érzékenységben (ISO3200) és az azonos érzékenységen tapasztalható kisebb zajszint (szemcsézetség) terén érzem. Persze ha valaki nem fotózik sötétben/vakunélkül, csak napfényben/vakuval akkor nem kell neki az ISO1600 és a 3200 sem. Szerintem ha neked nem kell ISO1600 és megvagy egyetlen objektívvel és nem szándékozol többet rákölteni, akkor tökéletes lehetne neked egy Sony 717-es gép is.

Amúgy a topic címe meg az egész obicserélgethetősdi dolog sok embert "becsap" mostanság. A váz "csak" egy részegység, egy része az egésznek. A sok igazi (azaz komolyabb amatőr) fotós mellett sok elsőfényképezőgépes ember rohan venni most 300D-t. Aztán pár hétre rá rádöbbennek hogy kéne még valahonnan minimum (ha nem túl fényerős, nem IS-es obikat nézzük) 200000-400000 forint plusz obikra, külső vakura, pótakksira stb... de ha csak egy kicsit magasabb az igény akkor már félmillió felett vannak a kiegészítők.

Lehetne egy olyan topicot is nyitni: "Átlagfizetésből melyik objektívet?"

Előzmény: papetti (13)
papetti Creative Commons License 2003.11.21 0 0 13
Hat ugy latom ebben a temaban is eleg elteroek a velemenyek.

Nem tudom miert nem erdemes karacsony elott tartos fogyasztasi cikket venni. Eddig en mindig azt tapasztaltam, hogy a tartos fogyasztasi cikkek ara inkabb folyamatosan megy fol, fuggetlenul a karacsonytol.

Tehat szerintetek januarban erdemesebb venni egy Canon EOS 300D-t, mint most?

Mennyivel jobb a D100 es a 10D, mint a 300D? Megeri azt a nagy arkulonbseget egy atlagos felhasznalo szamara?

A 300D-hez adott objektiv nekem megfelel, a jelenlegi gepemen is 28-80-as optika van es eddig mindenre jo volt. Mivel hosszu utakra vittem fokent, ezert ket objektiv szoba sem johet. Persze jobb lenne egy 24-200 obj., de az mar tul draganak tunt eddig.

Lehet ilyet kapni a 300D-hez (2x-200 obj-et)? Mennyibe kerul kb..

En vissza tudom szedni az AFA-t, mert cegre veszem. Korulneztem kulfoldon, de az NETTO 260eFt-os arnal ott sem leltem olcsobbra. Szerintetek ki lehet ezt hozni olcsobban valahogy?

Koszi:
Peter

Törölt nick Creative Commons License 2003.11.20 0 0 12
hogy az első milyen, nem tudom. :)
ez van.
akkor is. :)
Előzmény: o0-0o (9)
Törölt nick Creative Commons License 2003.11.20 0 0 11
a philips 24x36mm-es ccd-je nagyon régi történet, kiforrott technológia. a contax n-digital mégis megszűnt. a mai "filmes" obik 50-100 lpmm(vonalpár/mm) felbontása kevés a fullframe-es dslr-ekhez.
ez nem marketing, ez fizika.
ebből indulok ki, jöhet a marketing. :)
Előzmény: pggp (7)
Markoh Creative Commons License 2003.11.20 0 0 10
Persze, esni fognak az árak, de legalábbis ugyanennyi pénzért (pl 300D) nagyobb tudást kapsz. Egyszerü marketing. Karácsony előtt pedig amugy sem érdemes komolyabb összegért tartós használati árúkat vásárolni.
o0-0o Creative Commons License 2003.11.20 0 0 9
"ez az első valódi dslr"

igaz, de ha hinni lehet a dpreview-nek akkor az E1 zaja sokkal nagyobb a Nikon D100-nál és a Canon 10D-nél, így van még mit fejlődnie... egyelőre inkább az utóbbi két gép az 500ezres kategóriában mint az E1... hiába öszvérek
http://www.dpreview.com/articles/olympuse1/page14.asp

Előzmény: Törölt nick (5)
MoJo2 Creative Commons License 2003.11.20 0 0 8
1. Eddig a Canon nem csinált olyan objektívet, ami az 1,6-os szorzóval igazi nagylátó (<20mm) lenne. Ellenben teljes kockás DSLR-je már van, igaz nem a megfizethető kategóriában.
Az EOS 300D-hez adott 18-55-ös objektívre is mondják, hogy egyedi objektív, nem akarnak rendszert csinálni belőle (persze ez még változhat).
Nikon hozott ki 12-24-es zoomot, ami 1,5-ös szorzóval 18-36, szóval nekik valószínűleg nem lesz teljes érzékelős a közeljövőben.

2. Több helyen is olvastam, hogy az egyedi érzékelőket bizonyos méret után már nem éri meg csökkenteni, mert azzal a zajt növelnék.
Tehát logikusnak látszik a pixelszám növelésére az érzékelő lap méretének növelése.

Előzmény: Törölt nick (4)
pggp Creative Commons License 2003.11.20 0 0 7
Miért kéne elhinni azt a marketingdumát, amit a gyártók mondanak? Egyenlőre kevés Leica méretű CCD-t gyártanak, ezért nagyon drágák, de idővel egyre többet fognak termelni. Addig pedig valahogy el kell adni a gépeket.
Előzmény: Törölt nick (4)
pggp Creative Commons License 2003.11.20 0 0 6
Arra még jó néhány évet kell várni. Addig pedig el fogsz fogyasztani néhány DSLR vázat.
Előzmény: papetti (2)
Törölt nick Creative Commons License 2003.11.20 0 0 5
az oly e1 váz magyar bruttó ára 550e, kitben 700e ft. ez az első valódi dslr, valódi dslr obikkal. a többi öszvér megoldás. akinek van rá pénze, itt a váltás lehetősége.
Előzmény: papetti (2)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!