A szegedi SÖRfesztiválon föllépett valaki akit BP-nek hívnak.
1 órás késéssel kezdte a műsörét, vastaps helyett fütty fogadta, mégis negyedóra múlva, már csápolt, táncolt a nép!
Bóvli banda volt, a közönség még is jól szórakozott. A tagok még csak egy-egy pajzán gondolat voltak, amikor az LGT megalakult.
Megérdemlik a moneyt, hisz egy egész Országot szórakoztatnak nem akármilyen szinvonalon!
Az írásod első része nem teljesen fedi a valóságot illetve nem így volt/van...de ez még mindig az LGT topic...
A harmadik bekezdéssel jól közelíted a dolgokat, de vannak mögöttes szempontok, ami miatt nem működne pl. After Crying a Bridge-n...erről sem írnék itt....
Kentaurral egyetértek: tényleg nagyon jó anyag..de! Ugyebár arról volt szó, hogy ez egy Presser-féle kísérlet volt, hogy Ő (Presser) mit tud elérni névtelenül (mint P. Bogár) és promóció nélkül. Az eredményt ismerjük = 0
Az "öregek adják át a helyüket"-ről: ezt nyugodtan tényként lehet elkönyvelni, mert ez így van. Senkit nem engednek oda a "mézesbödönhöz", csak olyat aki régi öreg haver, vagy az érdekeltségi körükbe tartozik...erről is bővebben máshol/máskor...
Üdv.L.
Dotis!
Az alapfelállás nem az, hogy kinek fáj, hogy az LGT mennyit is kap, hanem az, hogy megér-e ennyit egy zenekar, legyen akár az LGT, legyen akár a Korda Gyuri...itt az arányokról próbálunk eszmét cserélni, nem arról, hogy kinek mire lenne jó a pénz...
jo_lenne_tudni !
Légy nyugodt: ez a Yardbirds nem az a Yardbirds. Ezek tényleg már csak a nevükből élnek. Az eredetiben (1963-ban alakult) megfordult többekközt Eric Clapton, Jeff Beck és Jimmy Page is. Ez azért sem lehet az eredeti, mert mint tudjuk a Yardbirds utódzenekara (1 az 1-ben) a Led Zeppelin volt/lett. Úgyhogy ez egy újabb furcsa "csapda" a fogyasztóknak.
Má megint offtopic vagyok/voltam...bocsi!
nekem az lgt-ről nem a postabank remek reklámszerződései ugranak be, hanem az a kibogozhatatlan összefonódottság, ami a bankot, a vezért, a vezér feleségét, picit, a hungarotont, meg a többi összetartó és egymásnak leosztó ..... jut eszembe.
Meg az hogy pici lehet hogy a zenénél csak egy dolgot szeret jobban a PÉNZT.
Amivel semmi gond, csak akkor ne sértődjön meg ha valaki ezt felveti. Aki ismeri, azt tudja, hogy nála nagyobb sóhert nehéz lenne találni.
MINDEMELLETT NAGYON SZERETEM AZT A ZENÉT AMIT CSINÁL.
De észre kellene venni, hogy más is szeretne helyet kapni és élettérhez jutni a hazai palettán.
Hozzászólásaid mindig a topic gyöngyszemei...szinte a számból veszed ki a szót...a támogatásról (Hevesi+Presser) pedig má' tényleg egy másik topicban kéne nem? Olyan ügyesen csináltad ezt is, nyissá' má' egy másikat lécci!
Köszi: L.
Szerintem off-topic, de időközben szinte ez lett a topic: a közízlés befolyásolása a rádiókon keresztül. Viki és a Flört, Mester és tanítványai, Bumm, Step, Nino: ezek zenekarok a nyolcvanas évekből. Az a közös bennük, hogy vérprofin ki volt találva az image, volt mögöttük management, kapcsolati tőke, mifene, nyomatták is őket, ahogy kell, mégsem lettek igazán sikeresek. Méghozzá azért, mert a lényeg, a zene, a szöveg, a produkció nem volt jó. Szóval úgy tűnik, nem olyan egyszerű ez, hogy amit nyomatnak, az lesz a sláger. Ha nincs benne szufla, hamar kifullad, vagy hamvába hal.
Persze a vérgagyit mindig el lehet adni (3+2, Dáridó és társaik), de ezek beletrafáltak egy adott réteg lelkének a legközepébe. De miért baj az, hogy a szomszéd néni Lagzi Lajcsit hallgat? Hadd tegye! (Amíg én nem hallom.) És az is igaz, hogy rengeteg értékes alkotás elsikkad, mert nem kapja meg a megfelelő reklámot. Hallottam már potenciális világsikert (olyan Moonlight Shadow-szintűt), ami végül mégsem lett az, mert nem volt mögötte pénz.
Enyhén szólva naivitás azt gondolni, hogy ha holnaptól mondjuk a Bridge elkezdene Korai Örömömöt vagy akár After Cryingot, esetleg Crimsont nyomatni, az bármiféleképpen is befolyásolná a közízlést. Csupán a Bridge hallgatottsága zuhanna drasztikusan, más nem történne. Természetes, hogy az átlagos kereskedelmi rádiók megpróbálnak a legszélesebb réteghez szólni, és olyan zenéket játszani, amiket a legtöbb hallgató szeret, vagy legalábbis elfogad. Nincs ezzel semmi baj, ha nem tetszik, arrébb lehet tekerni, vagy le lehet kapcsolni a rádiót.
Ha a dolog olyan egyszerűen működne, hogy a "nagy öregek" a kapcsolati tőkéjüket felhasználva addig nyomatják a produkcióikat a rádiókon keresztül, míg abból sláger nem lesz, akkor (hogy Pressernél maradjunk) a 96-os Kentaur-lemez már rég aranylemez lenne. Ugyanakkor a kutya sem ismeri, pedig izgalmas anyag, a 90-es évek egyik legjobb Presser-projectje.
A másik off-topic: protéziscsattogtatás. Ez már a 80-as évek elején is nagy sláger volt, ezt harsogta az IM, a MI és társaik. Vagyis hogy miért nem adják már át a helyüket az "öregek" (értsd: akkor harmincas rockzenészek). Szó volt akkor is a hadállások bebetonázásáról, kapcsolati tőkéről, önismétlésről. Mindezt amolyan furcsa, torz (mondhatnám, marxista) látásmódból. Hiszen nem volt ott titkos összeesküvés, nem voltak tervek és technikák a feltörekvő zenekarok elnyomására - ezek a zenészek egyszerűen a dolgukat végezték, ahogy ma is azt csinálják. Dalokat írnak, lemezeket vesznek fel, koncerteznek. És ha ez találkozik a közönség szeretetével, akkor jó. Írjanak az asztalfióknak, kerüljék el messzire a stúdiókat, ne lépjenek fel, csak azért mert mások, fiatalabbak is szeretnének népszerűek lenni?
Közben persze feltűnt és népszerű lett egy csomó fiatal előadó, a tehetség mindig megtalálja az utat.
Kedves Dex!
Örülök, hogy egy állásponton vagyunk. Az értesüléseimről annyit, hogy immár majd' 10 éve a "zenebizniszben" ill. közelében tevékenykedem. Pontos rálátással bírok az egész hazai helyzetre, ami -mit mondjak- nem túl kóser... Kapcsolatban vagyok kiadókkal, rádiókkal, újságokkal és jómagam is zenélek (nem "nagy kiadós" együttesben)...Hogy úgy mondjam: a saját bőrömön érzem a dolgokat...de ez már offtopic téma...tán kéne erre egy topic nem?
Az LGT átirathoz ezúton is gratulálok!
Üdv!
Kedves Dex!
Örülök, hogy egy állásponton vagyunk. Az értesüléseimről annyit, hogy immár majd' 10 éve a "zenebizniszben" ill. közelében tevékenykedem. Pontos rálátással bírok az egész hazai helyzetre, ami -mit mondjak- nem túl kóser... Kapcsolatban vagyok kiadókkal, rádiókkal, újságokkal és jómagam is zenélek (nem "nagy kiadós" együttesben)...Hogy úgy mondjam: a saját bőrömön érzem a dolgokat...de ez már offtopic téma...tán kéne erre egy topic nem?
Kedves Emil.RuleZ !
Köszönöm baráti hangvételű méledet...hát így megy ez mifelénk. Sőt! Még "ígyebbül"! Ez csak a jéghegy víz feletti része...Ha mélyebben akarunk a témában vájkálni, szorgalmaznám egy külön topic létrehozását, ahol rendszeresen tudnék felvilágosítással szolgálni a témakörön belül minden "kulisszatitokról" és összefüggésről. Felőlem mehet...
Én a WESTEL teljes évi extraprofitját sem sajnálnám hasonló bulikért. A MATÁV-ot meg egyenesen kötelezném, hogy legalább havonta egyszer fizessen ki egy Rolling Stones bulit. Sőt turnét.
Furcsa ez az egész. Létrejön egy esemény, amely várhatóan 200 ezer embernek okoz majd örömet, jól jár vele a Westel és a Nokia, jól jár vele az LGT, csak néhányan dühösek. Vajon miért? Nem kötelező szeretni a Westelt és a Nokiát, nem kötelező szeretni az LGT-t, nem kötelező kimenni a koncertre, nem lesz senki sem szegényebb, néhányan mégis dühösek. Nyilván irigységből: mert nem az általuk favorizált zenekarokat szponzorálja az említett két cég.
Nem igazán értem ezt az ingerültséget. Ha focidrukker vagyok, és veszt a csapatom, akkor persze hogy dühös leszek. (Megjegyzem, akkor van csak igazán okom háborogni, ha hidegen hagy a foci: hiszen egy számomra érdektelen, ráadásul elég vacak dolgot az én adómból pénzelnek.) De itt az LGT és a többiek nem valami _ellen_ fognak játszani, és nem közpénzekből, hanem a cégek amúgy is felhasználandó reklámkeretéből. Ettől még nem lesz drágább a jegy a Massive Attack koncertjére, nem lesznek ott kevesebben, nem lesz az rosszabb.
És ha nem az LGT-nek fizetne a két cég, akkor nyilván egy másik, a potenciális mobil-előfizetők körében népszerű előadónak. Biztos tisztában vannak azzal a marketingesek, mekkora reklámértéke van ma Magyarországon az LGT fellépésének, és hogy ennek töredéke csak mondjuk a Massive Attack vagy az Anima Sound System reklámértéke. És itt nem arról van szó, hogy melyik reklámfőnök milyen zenét szeret, szó sincs ízlésről vagy színvonalról, csupán a népszerűségről.
Ráadásul a Locomotiv nem egyszerűen népszerű, mint mondjuk Charlie vagy Zámbó Jimmy, az LGT-nek _nimbusza_ van, méghozzá igencsak széles közönségrétegben, az hogy az LGT hét év után újra fellép _esemény_, sokak (potenciális előfizetők!) számára _ünnep_. Nyilván ennek tudatában fizetett ki a két cég annyit, amennyit. Ez sem volt kötelező, bármikor nemet mondhattak volna. (Mint ahogy majdnem meg is tették.) Ehelyett viszont a Westel, a Nokia és az LGT aláírt egy szerződést arról, hogy jövőre is támogatják a Locomotivot egy súlyos összeggel. Merthogy úgy kalkuláltak, nekik megéri.
És valóban, az LGT jó reklámhordozónak tűnik. Hiszen 1992 óta az LGT-ről mindenkinek a Postabank ugrik be. Ezek szerint ők teljesítették a szponzori szerződés rájuk eső felét: hatékonyan reklámozták a Postabankot. Ugyanakkor a bank még egy csomó produkcióhoz adott pénzt, emlékeim szerint például ők támogatták a 90-es Illés-koncertet, talán még az Atilla rockoperát is, ezekről mégse ugrik be senkinek a Postabank. Vagyis ezek a Postabank marketingpolitikája szempontjából előnytelen szerződések voltak, nem úgy az LGT szponzorálása.
Szóval nekik megéri. Aki szereti az LGT-t, az örül, aki nem, az vonjon vállat, és hallgassa azt, amit ő szeret. Mindenesetre mostantól az LGT nevével erősen összefonódik a Westel és a Nokia neve - és végül ez volt a cél, ezért éri meg nekik.
hogy kinek mennyit ér, nem tudom. nekem nem ér annyit, mert csóró vagyok. nekem már 10.000-t sem érne meg, mert nem biztos, hogy lenne rá annyi. Ha annyi pénzem lenne, hogy gömbös végű vasvillával hánynám otthon kazalba, akkor megérne kétszer annyit is : )
más kérdés, hogy megérdemelnek-e annyit?
mcnab: az én szememben némely párhuzam megvonása az LGT és néhány más zenekar között, annak minősül, hogy az illető hasonlóan szarnak tartja az LGT-t is : (
de idesorolhatnám az "ezt én is meg tudom csinálni" kezdetű slágert is.
hogy ki milyen zenétől mászik a falra, az szubjektív (rettenetesen paraszt dolognak tartom ez alapján fikázni pl egy zenekart)
a technikai tudást lehetne vitatni, de esetünkben ez csak a vitatkozót tenné nevetség tárgyává (szeretem az LGT-t, de a Pici stílusát nem. mégsem merném a zeneszerzői és zenészi tudását kétségbe vonni)
Ha szerintetek az LGT olyan szar, akkor éljetek boldogan ebben a tudatban, én meg boldogan elmegyek a koncertre és eszembe sem jut a Yardbirds-ről bármit is nyilatkozni (például)
ikszedszer jelezném: ha nincs koncert, attól nem lesz olcsóbb a telefon! legfejjebb máshol költik reklámra a pénzt (a TV-ben kissebb hatásfokkal menne, összesen nem lenne egy óra reklámidő sem )
Az LGT talan annyiban "nagyobb" kishazankban nepszerubbek/ismertebbek mint a Yardbirds. "Aktiv" alkoto zenekarnak is tekintheto, bar nem tudom ez mennyire mondhato el a Yardbirdsrol.
Masreszrol felek, hogy a Yard a regi nevet, fenyet probalja polirozni. Sajna nem tudom kikbol all, de az igazi regi az mar a multe... :-((
ha megéri neki, akkor nagyon sok pénze van. Nekem öt forintot sem érne meg, hogy pl. a születésnapomon fellépjenek, mer falra mászom a zongoráiktól meg a rádióiktól, meg attól, hogy nem bírják abbahagyni a számaikat időben. Még a csapból is Presser folyik.
A Sztar es Slager radio csak annyira kivetel, hogy az altaluk jatszott szamok jo reszevel kapcsolatban mar joval korabban megtortentek az agyonjatszasok mas mediumok altal, bejarattak szepen a szamokat, persze hogy slager lett, es maig sokan megelnek ebbol.