Kedves Mindenki,
Nemreg fejeztem be Descent 3-at.
Az elejen nagyon el voltam ajulva tole, a zsenialisan kinezo grafika engem is elkabitott, plane hogy en stereo 3d-ben jatszom. De ahogy haladtam elore a jatekban, egyre inkabb nyilvanvalova valt, hogy mint JATEK, nem igazan jo, sot bosszanto hibak tomege van jelen. Tobbek kozott:
1. Mar eleve gyanus volt, hogy nincs limitacio a "meghalasban". Annyi uj eletet kapsz amennyire szukseg van. De aztan nyilvanvalova valt hogy miert. Mert szukseg van ra, mert anelkul soha nem lehetne vegig jatszani. Szintrol szintre egyre gyakoribbak azok a szituaciok, ahol egyszeruen lehetetlen anelkul atmenni, hogy nehany eletet ne veszitsel. Egyszerre tobb iranybol, olyan lovedekek jonnek, amik egy vagy ket talalattal megolnek. De hiaba fordulsz erre, vagy arra, es lovod a robotot, mert meg raketabol is tobb kell, es azalatt az ido alatt a tobbiek teged kikeszitenek. TEHAT: nincs az az ugyesseg amivel ezen at lehetne menni. Egy igazan jo jatekban, ez nem szabadna hogy legyen.
2. A tortenet: a legnagyobb primitiv baromsag. Ezzel az erovel akkor mar inkabb ne lett volna "tortenet".
3. A puzzle-ok: kesz vicc. Vannak olyan puzzle-ok, amik egyszeruen megoldhatatlanok. Peldaul: egy helyen egy 5 szamjegyu kombinaciot kell kitalalni, minden logika nelkul. Nem nehez logika, hanem semmi logika, egyszeruen semmihez nem kapcsolodik, csak sorrendben le kell nyomni ilyen rudakat, mittudomen 5,1,3,7,2 (nem ez). Csak ugy tudtam atmenni, hogy "website, help, valaki megmondta". Egy jo jatekban ilyen sem szabadna hogy legyen.
4. Lehetetlen feladat:
Descent 2-ben volt egy olyan, hogy egy ajtot csak egy ugynevezett "guided missile" segitsegevel lehetett kinyitni (tehat neked kell a raketat a celpontra iranyitani). De a 2-ben mashonnan LATHATO volt az ajto, es mivel semmi mas lehetoseg nem volt, logikus volt hogy csak igy lehet kinyitni. Descent 3-ban ezzel szemben, egy hasonlo szituacio, kiveve hogy a dolog (kapcsolo) nem volt kivulrol lathato, nem volt tudhato, csak megint a "website-help-megmondtak" kombinacio vezetett eredmenyre. Es visszanezve: nincs az az ugyesseg vagy logika ami erre rajohetett volna.
Es ahogy a Descent 2-hoz meg mindig sokszor visszamegyek jatszani, "csak ugy a jatek kedveert", a Descent 3-at azonnal kolcsonadtam valakinek, es nem hiszem hogy valaha lesz egy "na jatszuk meg egy kicsit" vagyam.
Osszessegeben: Descent 3 egy csodalatosan kinezo, de nagyon kozepes jatek. A Descent 1 forradalmi volt, a Descent 2 tokeletesitette a Descent 1 otletet, es onnan mar csak csuszni lehetett, es csusztak is. A grafikat kiveve persze.
Gabor