Keresés

Részletes keresés

aranyviktor Creative Commons License 2000.05.31 0 0 30

Szia Biga!

Örülök Neked és hozzászólásaidnak!

Avi

Előzmény: Biga Cubensis (28)
aranyviktor Creative Commons License 2000.05.31 0 0 29

Véletlen nincs, csak fel nem ismert törvényszerűség!
Előzmény: papsajt (27)
Biga Cubensis Creative Commons License 2000.05.31 0 0 28
Ismeritek az Eben Shettyah zsidó mítoszt? Merthogy a zsidóknak is megvan a maguk Kumránja... Ebben a történetben Dávid alapot ás a templomnak és rettentő mélyen felfedez egy követ. Ki akarja venni, de egy hang figyelmezteti: Ne mozdítsd a követ, ez a világ alapköve! Dávid - persze - elmozdítja a kő alól víz tör fel és elnyeléssel fenyegeti a világot. Végül a kő visszakerül isteni segítséggel, de azóta a Föld "megborult" és búgócsigaszerűen forog... nevezzük a nevén, precesszió....
Persze ez csak egy mítosz, de érdekes, nemde?

UI: szerbusz Viktor! :) Itt vagyok :)

papsajt Creative Commons License 2000.05.31 0 0 27
Gondolom a zsidók is látják, hogy gondok vannak az Ószövetséggel. Nem lehet véletlen a Talmud és egyéb iratok tisztelete, amelyek segítenek kiigazodni a nem igazán szerencsés részletek között....

Most olvastam, hogy Eszter könyve az egyetlen, amelyik nem szerepel a qumráni barlangokban talált ószövetségi bibliai tekercsek között. Az összes többiből tizesével vannak, de ebből az egyből egy sincs.

Ez a szelektálás nem lehet véletlen.

Bár ki tudja?

Előzmény: aranyviktor (26)
aranyviktor Creative Commons License 2000.05.30 0 0 26
Hogy miért pont ezen?

Volt egy korszakom - amikor ez a téma bennem felszínre került - és keresővel végignéztem az Ószövetséget, vagy tán az egész bibliát, ilyen szavakra, hogy harag, büntetés, elpusztít, megbosszul, stb.

Azért "akadtam ki", mert a honvédségnél tilos volt a kollektív büntetés, nehogy már a honvédség humánusabb legyen, mint Isten!

Most úgy tartom, ami le van írva, nem Isten, hanem egy istenkép, és hát az meg van annyi, amennyi.

Avi

Előzmény: papsajt (25)
papsajt Creative Commons License 2000.05.30 0 0 25
Ennél randább dolgokat is mond az Ószövetség. Miért pont ezen akadsz meg?
Előzmény: aranyviktor (23)
vigor Creative Commons License 2000.05.30 0 0 24
Igen, ha ez a tisztátalanságtól ered. A tisztátalanság ugyanis egy energiafajta, ami átadódhat és terjedhet az emberek között lévő energetikai kapcsolatokon. Ennek a tisztátalanságnak a lemosása csak áldozat útján lehetséges, Jézus Krisztus előtt az embernél kevésbé fontos lények életének és vérének árán, Jézus Krisztus után Rajta keresztül. De a tisztátalanság lemosása nem mentesít a bűn megváltásától, ami az ember lelkiismereti ügye.

Igor

Előzmény: aranyviktor (23)
aranyviktor Creative Commons License 2000.05.30 0 0 23

Hihető-e, hogy Isten apák bűnét fiaikon torolja meg, hogy egy király által elrendelt népszámlálásért 70.000 ártatlan zsidó életét szörnyű kínok között pestissel oltsa ki?

Bünhődhet valaki más bűne miatt?

Avi

aranyviktor Creative Commons License 1999.06.18 0 0 22
Kedves barátaim!

Ma délután, zöldbabfőzelék-melegítés közben, egy gondolat futott át rajtam, ami megvilágosította elmémet. A gondolat pedig az volt, hogy minden perc, minden óra, amit itt ISTEN-ről való eszmecserével, sokszor vitával töltök, az ISTEN-nel való kapcsolattartástól veszi, lopja, rabolja el az időt. Ha valaki, Isten Szentlelke Szent Szelleme vezethet Önmagához, nem pedig mi egymást. Nem mi fogjuk egymással Istent megismertetni, hanem Ő fogja megismertetni magát velünk. Épp elég időbe kerül létfenntartásunk, ezért a maradék időmet ezentúl az ISTEN-nel való beszélgetésre, azaz imára, és az ISTEN-re való hallgatásra, azaz meditációra fogom fordítani.
Köszönöm, hogy köztetek lehettem, s azt hiszem, minden velem szemben tanúsított megnyilvánulásotok a javamat szolgálta. Búcsúzom Tőletek! Áldjon meg mindnyájatokat az Úr!

Üdv: aranyviktor

Előzmény: aranyviktor (21)
aranyviktor Creative Commons License 1999.06.11 0 0 21
Kedves Thad!

Számomra hihetetlen, hogy Istennel így üzletelni lehetne. Pénzt adni neki, hogy bűnünk következménye megszűnjön? Ezt bírálják protestáns testvéreink a legjobban a kat egyház középkori gyakorlatából.
Ahogy Te nem kételkedsz, így jutottak a Jehova tanúi testvérek is arra, hogy nem szabad vérátömleszt végezni, hisz "az Úr kijelentette, hogy ne keveredjen véretek a másokéval".

üdv: aranyviktor

üdv: aranyviktor

Előzmény: Thad (19)
Január Creative Commons License 1999.06.09 0 0 20
Kedves Viktor!

Ne komolytalankodj! : ))
Persze Jézus azért szenvedett, mert ez a világ másként muködik és O nem illet bele a "képbe".
De az Általad kezdett beszélgetés itt arról folyik, hogy ártatlanul szenvedhet-e valaki, és miért.
Szóval szerintem a szeretet nem bun ami miatt Jézusnak szenvednie kellett volna.

Jan

Előzmény: aranyviktor (18)
Thad Creative Commons License 1999.06.09 0 0 19
Kedves Viktor!

Szívesen válaszolok bárkinek, örülök, ha segíthetek, csak sajnos kevés az időm.

Azért nem idéztem be, mert már egyszer beidéztem ezt a parancsot:
2Móz. 30.12-13
Amikor névjegyzékbe veszed Izráel fiai közül a számba veendőket, adjon mindenki váltságdíjat magáért az ÚRnak, amikor számba veszik, hogy ne érje őket csapás a számba vétel miatt.
Mindazok, akik átesnek a számba vételen, adjanak egy fél sekelt a szent sekel szerint, amelyben húsz géra egy sekel. Fél sekel legyen az ÚRnak szóló felajánlás.

A törvény uralma alatt hangzott el ez a parancs, mivel most már hála az ÚRnak a kegyelem uralma alatt vagyunk módosultak a régi törvények.

Én nem vonom kétségbe Isten szavát, amit Mózes írt le.
Én abban az Istenben hiszek, aki a Bibliában nyilatkoztatta ki magát, hogy megismerjük Őt, és aszerint éljük, amint Ő ezt elrendelte, még ha nekünk nem is tetszene egypár dolog, ami levan írva a Bibliában, Isten tudja, hogy mit miért tesz.

Mindenesetre a Bibliában nincs hamis tanítás, mert:
2Tim. 3.16
A teljes Írás Istentől ihletett, és hasznos a tanításra, a feddésre, a megjobbításra, az igazságban való nevelésre;
2Pt. 1.
19. Ezért egészen bizonyosnak tartjuk a prófétai beszédet, amelyre jól teszitek, ha mint sötét helyen világító lámpásra figyeltek, amíg felragyog a nap, és felkel a hajnalcsillag szívetekben.
20. Mindenekelőtt tudnotok kell, hogy az Írás egyetlen próféciája sem ered önkényes magyarázatból,
21. mert sohasem ember akaratából származott a prófécia, hanem a Szentlélektől indíttatva szólaltak meg az Istentől küldött emberek.

Én azt mondom: URam te tudod, hogy mit miért teszel, mindenben legyen meg a te akaratod!

Üdv Thad!

aranyviktor Creative Commons License 1999.06.08 0 0 18
Kedves Január!

"Milyen ok található Jézusban ami miatt szenvednie kellett?"
Végtelen, mérhetetlen szeretete.

üdv: aranyviktor

Előzmény: Január (16)
aranyviktor Creative Commons License 1999.06.08 0 0 17
Kedves Thad!
Köszönöm, hogy türelmesen válaszolgatsz.
"Ha Isten szerint a népszámlálás bűn, akkor az is." Ez biztos, csak még az nem bizonyosodott meg bennem, hogy Isten annak tartja.
"1Krón. 21.6 Lévit és Benjámint azonban nem sorolta közéjük, mert utálatosnak tartotta Jóáb a király parancsát. látszik, hogy Jóáb tudta, hogy ez a népszámlálás bűn." Bocsánat! Joáb HITTE, azt hitte, hogy bűn, ez csak az ő hitét bizonyítja, nem azt, hogy Isten szerint bűn.
Mikor mondta Isten akár prófétáin keresztül, vagy kötáblába vésve, hogy a népszámlálás bűn?
Hogy lehet, hogy ma nem bűn?
"Mindenesetre Isten figyelmeztette a zsidókat, hogy mindenki köteles váltságdíjat adni népszámláláskor, hogy ne érje őket csapás," Hol, mikor figyelmeztette?
Te elhiszed, hogy Istennel lehet "üzletelni"? Megszegem szavát, de váltságdíjjal elhárítom a csapást? Vagy Isten lenne ilyen? Meg lehet szegni törvényét, de pénzzel ki lehet váltani?
Ilyen istenben nem hiszek. (bocs)

üdv: aranyviktor

Előzmény: Thad (15)
Január Creative Commons License 1999.06.08 0 0 16
Kedves Viktor!

"Inkább úgy fogalmazok akkor, hogy önmagában található ok nélkül nem szenved senki."
Nem értem. Milyen ok található Jézusban ami miatt szenvednie kellett?

Jan

Előzmény: Törölt nick (13)
Thad Creative Commons License 1999.06.08 0 0 15
Kedves Viktor!

SZVSZ
Ha Isten szerint a népszámlálás bűn, akkor az is. Sokminden van, amit még nem értünk és csak akkor lesz világossá, amikor ott leszünk az örök hazában.
Mindenesetre Isten figyelmeztette a zsidókat, hogy mindenki köteles váltságdíjat adni népszámláláskor, hogy ne érje őket csapás, és érdekes, hogy nem is zúgolódtak a csapás miatt, tehát valamit tudhattak, valamint:
1Krón. 21.6
Lévit és Benjámint azonban nem sorolta közéjük, mert utálatosnak tartotta Jóáb a király parancsát.

látszik, hogy Jóáb tudta, hogy ez a népszámlálás bűn.

Nézzük ezt más szemszögből is meg:
Tehát ha Isten azt mondja nekem, hogyha ezt meg ezt megteszem megfog büntetni és én, mégis megteszem nem törődve figyelmeztetésével, nem jogos-e a büntetése?
A népnek lett volna lehetősége megtagadni a király parancsát, vagy pedig váltságot adni magukért.
És nem-e kedvezés az ha azt mondja, hogy nem büntetek meg mindenkit, hanem a király aki bűnbe vitte a népet válasszon a büntetések közül.

A zsidóság abban az időben még a törvény uralma alatt volt, tehát a bűn elnyerte büntetését.
Hála az ÚRnak, hogy mi már a kegyelem uralma alatt vagyunk, és Jézusban megbocsátotta az Atya minden bűnünket!

Üdv Thad!

Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 14
Kedves GSM!
Nem adtál választ a kérdésemre! Bűn és bünhődés, edig értem. Tudomásukra volt hozva, mert így sportszerű, ezt is értem. De az, hogy egy ember ilyen csekély bűnéért hetvenezer másiknak pestis és halál? A király életben marad, aki vétkezett, a népet, megtizedelik? Tebenned nem ébred ez ellen tiltakozás? Akkor a mai királyok bűnéért mi járna? Vagy ma már nem bűn a népszámlálás? Vagy ma bűntelenek a királyok?
Az az alapkérdés, hogy Isten büntet-e igazságtalanul? Szerintem nem!
üdv: aranyvik
Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 13
Kedves Január!

Isten ments!, hogy a Jóistent laktanyparancsnoknak tartsam! Őt a szuper csúcsnak, a lagjobbnak tartom, épp ezért nem hiszem el, hogy kevésbé lenne humánus, mint egy laktanyaparancsnok.
A fájdalom, szenvedés, halál szerintem sem a Jóistentől, hanem magunktól. Ha az ördögtől lenne, akkor a Jóisten nem engedné, ogy ártatlanul szenvedjünk. Persze, ha úhy érted, hogy a bennünk lakó ördögtől, bűnösségünktől, akkor értem.
Jézus Krisztus valóban ártatlanul szenvedett, és igazad van abban is, hogy sokan születtek le, kezdhetném édesanyjával, Máriával, folytathatnám sok önfeláldozó szellemmel, akik vállalással születtek le, hogy fákyaként világítsanak a sötétségben, és vállalták, hogy ártatlanul szenvedni fognak, mert a szeretetnek óriási ereje van. Inkább úgy fogalmazok akkor, hogy önmagában található ok nélkül nem szenved senki. Remélem így sikerült prcízebbnek lennem.
Az alapkérdésem még mindíg az, hogy elhihető-e hogy a Jóisten egy király bűnéért (tehát ártatlanul) hetvenezer zsidót pesissel sújt?
üdv: aranyviktor

Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 12
Kedves Thad!
Köszönöm hozzászólásod. Megértettem, hogy az "akkori felfogás" szerint bűn volt a népszámlálás. Ezek szerint a bűn szubjektív dolog? Akkor annak tekintették, ezért volt bűn, és ezért járt büntetés? Ma a közfelfogás nem tekinti bűnnek, ma nem jár érte büntetés? Elképzelhető, hogy a mi közfelfogásunktól függ, hogy valami bűn, vagy sem?
Köszönöm, hogy ezt a közfelfogást elmagyaráztad, de az még mindíg nem világos nekem, hogy kollektív, tehát igazságtalan büntetést alkalmaz-e Isten? Hiszen csak Dávid király vétkezett, ráadásul ő éleben maradt, hetvenezer zsidó meg pestisben maghalt? Ez így nekem nagyon nehezen érthető!
Üdv: aranyviktor
Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 11
Kedves Echo!
Köszönöm hozzászólásod. Biztos bennem van a hiba, de úgy érzem nem kaptam választ Tőled sem arra a kérdésre, hogy hihető-e, hogy Isten kollektív (azaz igazságtalan) büntetést alkalmazzon.
üdv: aranyviktor
Törölt nick Creative Commons License 1999.06.01 0 0 10

2Móz. 30.12-13
Amikor névjegyzékbe veszed Izráel fiai közül a számba veendőket, adjon mindenki váltságdíjat magáért az ÚRnak, amikor számba veszik, hogy ne érje őket csapás a számba vétel miatt.
Mindazok, akik átesnek a számba vételen, adjanak egy fél sekelt a szent sekel szerint, amelyben húsz géra egy sekel. Fél sekel legyen az ÚRnak szóló felajánlás.

Üdv Thad!

GSM Creative Commons License 1999.05.12 0 0 9
Az Úr tudomásunkra hozta, hogy mit szabad és mit nem szabad csinálnunk. Mi bűn és mi nem bűn (nem csak a tizparancsolatra gondolok). Azáltal, hogy tudomásunkra hozta, hogy mi bűn és mi nem bűn, szabadságot is adott nekünk. Szabadságunkkal visszaélünk és nem mindig a jó útat választjuk. Az újszövettségben megtalálod a választ a kérdésedre.
Thad Creative Commons License 1999.05.10 0 0 8
Kedves aranyviktor!

A korabeli felfogás a népszámlálást bűnnek tekinti, mivel a nép szaporodását, jólétét Isten közvetlenül adja. Aki ellenőrzi, az ő jogaiba avatkozik (Kat. magy.)

Tehát csak Isten rendelhetett el népszámlálást, de Dávid bűnével, bűnbe vitte a népet is.

Ezt sem teljesítették, ezért is jött a csapás::
2Móz. 30.12-13
Amikor névjegyzékbe veszed Izráel fiai közül a számba veendőket, adjon mindenki váltságdíjat magáért az ÚRnak, amikor számba veszik, hogy ne érje őket csapás a számba vétel miatt.
Mindazok, akik átesnek a számba vételen, adjanak egy fél sekelt a szent sekel szerint, amelyben húsz géra egy sekel. Fél sekel legyen az ÚRnak szóló felajánlás.

Üdv Thad!

Január Creative Commons License 1999.05.10 0 0 7
Kedves Viktor!

Bármilyen furcsa, de a helyzet az, hogy a "laktanyaparancsnok" nem Isten hanem az ördög. Nem Isten országában élünk, hanem a sötétség birodalmában.
A fájdalom, a szenvedés, a halál, nem Istentől van, hanem az ördögtől.
Annak a tételnek a bizonyításához, hogy ártatlanul is lehet szenvedni elég Jézus Krisztust példának említeni, de persze lehetne másokat is, akár az előtte, akár az utána élők közül.

Jan

Előzmény: aranyviktor (4)
Echo Creative Commons License 1999.05.10 0 0 6
Kedves viktor

Egyek bizony, mint az apostolok.

Ján.17.11 És nem vagyok többé e világon, de ők a világon vannak, én pedig te hozzád megyek. Szent Atyám, tartsd meg őket a te nevedben, a kiket nékem adtál, hogy egyek legyenek, mint mi !

Ján.17.21 Hogy mindnyájan egyek legyenek; a mint te én bennem, Atyám, és én te benned , hogy ők is egyek legyenek mi bennünk: hogy elhigyje a világ, hogy te küldtél engem.

A végén annyira nem lesz kollektív.

Róm.14.10 Te pedig miért kárhoztatod a te atyádfiát? avagy te is miért veted meg a te atyádfiát? Hiszen mindnyájan oda állunk majd a Krisztus ítélőszéke elé.
11 Mert meg van írva: Élek én, mond az Úr, mert nékem hajol meg minden térd, és minden nyelv Istent magasztalja.
12 Azért hát mindenikünk maga ad számot magáról az Istennek.

2Kor.5.10
Mert nékünk mindnyájunknak meg kell jelennünk a Krisztus ítélőszéke előtt, hogy kiki megjutalmaztassék a szerint, a miket e testben cselekedett, vagy jót, vagy gonoszt.

Előzmény: aranyviktor (-)
aranyviktor Creative Commons License 1999.05.08 0 0 5
Kedves Laci!

Köszönöm hozzászólásod, de nem jutottam közelebb az alapkérdéshez, hogy lehetséges-e, hogy a Jóisten kollektív büntetést alkalmazzon. Én abból indulok ki, hogy nem lehet. Vagy nem a népszámlálás miatt lettek pestisesek a zsidók, akkor nem valósághűen van feltüntetve a pestisjárvány oka, vagy az egész történet nem áll meg (szerintem). Még ha éjjel-nappal gondolkodom is, nem megy a fejembe, mi rossz van egy népszámlálásban, mit véthet ezzel egy király? Isten ments, hogy gúnyos legyek, de olyan parancsolat nincs, hogy "Ne tarts népszámlálást!" Dávid király a kisujjból szopta volna ki, hogy nem szabad népszámlálást tartania?
Ha Dávid királyhoz előzetesen szólt volna a Jóisten, és megmondta volna neki, hogy ne tartson valamilyen okból népszámlálást, akkor azt mondom, tudatosan rosszat tett, tehát vétkezett a király. De még a király bűnössége sem világos előttem, nem hogy a hetvenezer zsidóé, aki pestises lett. Ha a Jóisten igazságos, márpedig szerintem az, akkor csak saját bűnéért engedheti meg, hogy ember szenvedjen. És itt most Jézust, aki valóban mások bűneit "eltörölni", a szenvedés átvállalására példát mutatni jött közénk embertestben, Istennek tekintem. Vannak teológiai okfejtések, hogy Jézus hogyan, és miképpen volt ember is, meg Isten is. Egy ismerősöm úgy fogalmazott: "Embernek lenni oly nehéz, hogy eddig csak Istennek sikerült".
üdv: aranyviktor

aranyviktor Creative Commons License 1999.05.08 0 0 4
Kedves Január!
Köszönöm értékes hozzászólásod. Alapelvként abban hiszek, hogy a világon senki sem szenvedhet ártatlanul. Ha egy laktanyában (visszatérve a topicindítóra) előfordul kollektív büntetés, akkor az vagy a laktanyaparancsnok akaratával egyezik, vagy a laktanyaparancsnok nincs a helyzet magaslatán. Egyiket sem tudom elképzelni a Jóistenről. Tehát az az érv, hogy előfordul a világban olyan, hogy "politikusok hülyesége miatt milliók szenvednek", szerintem nem támasztja alá, hogy Isten közvetlenül ilyen büntetést alkalmazna.
Szerintem a Jóisten semmiféle büntetést nem alkalmaz, kizárólag saját tetteink büntetnek minket, és Ő ezeket az "önbüntetéseket" kegyelmével csökkenti.
Előfordul, hogy látszatra más emberek, politikusok miatt szenvedünk, de igazságos Isten szerintem nem engedné meg, hogy igazságtalanul szenvedjünk, így gondolatilag el kell jutnom oda, hogy annak is mi vagyunk az okai, nem pedig Ádám és Éva bűne, hogy itt a Földön vagyunk, arcunk verítékével táplálkozunk, és ennyire macerás az életünk, amilyen. Végső soron Ádám és Éva bűne miatt vagyunk itt, csak őket em két személynek, hanem az első teremtésű emberszellemek szimbólumának tekintem, akik bűnbe estek, s így Te is Ádám vagy, én is Ádám vagyok, hölgyolvasóink is Évák, különben igazságtalanul lennénk itt, ilyen körülmények között.
Üdv:aranyviktor
Január Creative Commons License 1999.05.05 0 0 3
Kedves Laci!

Persze lehetne mondani, hogy a zsidók végső soron a saját vétkeik miatt szenvedtek, de szerintem azért nem ilyen egyszerű a dolog.
A csapás kiváltó oka közvetlenül Dávid bűne volt.
Szerintem egy világi bíróságon is furcsa lenne, ha a tárgyalás végén azt mondaná a bíró: Uram, valóban nem ön rabolta ki a bankot, de mivel sok disznóságot követett már el életében ezért, ha már itt van, mégiscsak bezárjuk néhány évre.
Bizony létezik olyan, hogy ártatlanul szenved valaki. Létezik olyan, hogy egy ország a vezetők bűnei miatt szenved. Persze ennek nyilvánvalóan nem Isten a forrása, ebben azt hiszem egyetértünk.

Jan

Előzmény: Laci (2)
Laci Creative Commons License 1999.05.05 0 0 2
Mi a gond a kollektív büntetéssel? Az, hogy igazségtalan? Mondjuk érdekes a kérdés, mert szerintem is az.

Nos, hogy is kezdődött a sztori?

"Támada pedig a Sátán Izráel ellen, és felindítá Dávidot, hogy megszámlálja Izráelt. "
/I krón. 21.1./

"Ismét felgerjede az Úrnak haragja Izráel ellen, és felingerlé Dávidot ő ellenek, ezt mondván: Eredj el, számláld meg Izráelt és Júdát."
/II Sámuel 24.1./

Na így már még érdekesebb a dolog, nemdebár?
Gondolkozz, gondolkozz, mert boldog az az ember, akinek az Úr beszédében van gyönyörűsége, és az Ő törvényeiről gondolkodik éjjel, és nappal :)

Micsoda könyv ez a Biblia! :O)

Előzmény: aranyviktor (-)
Január Creative Commons License 1999.05.05 0 0 1
Kedves Viktor!

Vajon ma nem szenvednek milliók a politikusok hülyesége miatt? Szerintem nem sokat változott a világ az elmult néhány ezer évben. A világi hierarchiáknak, mint pl. a királyság van előnye, és hátránya is. Védelmet biztonságosabb életet nyújthat, de ugyanakkor sokszor ártatlanul kiszolgáltat. Ha élvezem az előnyöket, akkor el kell szenvednem a hátrányokat is.
Nem Isten akarata volt, hogy a zsidók világi szabályok szerint működő társadalomban éljenek. Királyt akartak maguknak, hát megkapták annak következményeivel együtt.
Szerintem legalábbis valahogy így vagyon ez a dolog. : ))
Jan

Előzmény: aranyviktor (-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!