Keresés

Részletes keresés

nadamhu Creative Commons License 2002.12.05 0 0 13
Egyelore nem melyedtem el nagyon a lencsetorzitas modellekben, de ahogy nezem sokan csak nehany parameteres lencsetorzitasi modellel dolgoznak.

Pl. most bongesztem at egy cikket, amelyben egy robot ket 'szeme'-hez tartozo kameraknak az automatikus kulso belso parametereit hatarozta meg.

14 parameterrel szamolt kamerankent, amiben mar torzitasi modell is volt.

6 parameter a kamera elhelyezkedese (x,y,z,alfa,beta,gamma), ezeket eleg egymashoz kepest venni, illetve mondjuk 8 belso parameter (fokusztavolsag, torzitas, ...)

Tehat legalabb 6 + 2*8 = 22 referencia pont elvileg elegendo lehet teljesen ismeretlen es akar kulonbozo kamerak eseten is.

Abban a cikkben genetikus algoritmust hasznaltak a parameterek meghatarozasara, en is ilyen heurisztikus kozelito algoritmusban gondolkodom.

Törölt nick Creative Commons License 2002.12.05 0 0 12
Ha a lencsetorzításról beszélünk, akkor nem.
A perspektivikus számolásnál ki fog bukni az algoritmusnak is, ha összehasonlítja a kép középső harmadában található eltolódást a kép szélein való eltolódással.
Egyébként felvett a progi vagy 200 referencia pontot. Figyeli az elmozdulás mértékét, és pályáját is.
PETYUS Creative Commons License 2002.12.03 0 0 11
Úgy egy kicsit sok lenne az ismeretlen.
Előzmény: Törölt nick (10)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.03 0 0 10
a perspektíva torzulása alapján.
vigyeli a referencia pontok egymáshoz képesti eltolódását is, a 3d eltolódáson túl.

ez a tippem. amúgy az tudja, aki a programot írta..

Előzmény: PETYUS (9)
PETYUS Creative Commons License 2002.12.02 0 0 9
>képes korrektálni a lencsetorzításokat is.

Mi alapján?

Előzmény: Törölt nick (7)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.02 0 0 8
"Aztan lehet csinalni olyat, hogy a texturakat is 'kitalalja' a kep alapjan, ami lehet egy egszeru vissza transzformacio"

Az igazat megvallva elég kevés textúra van mondjuk egy autó felületén. Majd ha eljutunk oda, hogy a mai hájpoli lesz az ultra-lópoli minősítésés, akkor beszélgethetünk normális modellekről, egyebekről.
Ameddig úgy gondolkozunk, hogy a hűtőrácsot textúrával kell megoldani, messze leszünk a valóságtól..

Előzmény: nadamhu (4)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.02 0 0 7
"Csak vigyázz a marhanagy hordótorzítású zoom optikával, mert amit azzal fényképezel, az teljesen használhatatlan fotogrammetriai célra."

Amilyen progit én láttam, képes korrektálni a lencsetorzításokat is.

Előzmény: PETYUS (5)
Silan Creative Commons License 2002.12.02 0 0 6
Két magyar srác csinált egy háromdimenziós szkennert, az pont ilyen elven működik. Komoly díjakat is nyertek vele nemzetközi innovációs versenyeken.
Előzmény: nadamhu (4)
PETYUS Creative Commons License 2002.12.01 0 0 5
Csak vigyázz a marhanagy hordótorzítású zoom optikával, mert amit azzal fényképezel, az teljesen használhatatlan fotogrammetriai célra.
Az ilyen célra készült fényképező eszközök szigorúan fix fókuszosak, közel szimmetrikus objektívkonstrukcióval.
Előzmény: nadamhu (4)
nadamhu Creative Commons License 2002.12.01 0 0 4
Igen ilyesmire gondolok, konkretan olyasmire, hogy pl. fogod a digitalis kameradat, csinalsz par kepet a kocsidrol, majd egy program segitsegevel (kezzel bejelolve az egymasnak megfelelo pontokat) elkeszited a 3D modellt.
Ez szerintem eleg erdekes tema. Aztan lehet csinalni olyat, hogy a texturakat is 'kitalalja' a kep alapjan, ami lehet egy egszeru vissza transzformacio, de ha pl. a fenyforras helye a kepeken valtozik, akkor a fenyforras hatasat is vissza lehet kovetkeztetni es kiszurni. (illetve talan a visszaverodeseket is le lehet igy valamennyire szedni, ez affele inverz environment mapping)
Előzmény: Törölt nick (2)
nadamhu Creative Commons License 2002.12.01 0 0 3
Kossz az infot. Az emlitett jegyzetet majd megprobalom megkeriteni. A Fotogrammetria szora rakerseve talaltam is egy szoftvert, ami pont azt csinalja, amit akarok (Photomodeler).
Előzmény: PETYUS (0)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.30 0 0 2
Тem tudom pontosan mire is gondolsz, de hasonlót már csináltak:
Bármilyen felvett vagy gerenált képsor minden kockáján egy adott program keres referencia pontokat, és kiszámítja a kamera helyzetét.
Ezt hívják kamera trekkelésnek.
Elég jók vannak mostanában.
pl."2d3"
Ha akarsz, gondolkodhatsz egy ilyen algoritmuson, de ha hasonlót akarsz megvalósítani, nem érdemes erőlködni vele.
Előzmény: nadamhu (-)
PETYUS Creative Commons License 2002.11.30 0 0 1
Ha az illesztőpontok térbeli koordinátái ismertek, akkor képenként 3 db illesztőpont elég, és ezeknek nem muszáj közös pontoknak lenni (elvileg). Gyakorlatilag mindig több pontot kell figyelembe venni az elméletileg szükségesnél, különben semmi nem mentene meg a mérési hibáktól. Valóban adódhat olyan eset, amikor az illesztőpontok és a felvételi hely olyan geometriai viszonyban vannak, hogy a vetítési centrum helye az elvileg elegendő számú illesztőpontból nem határozható meg.
Előzmény: PETYUS (0)
PETYUS Creative Commons License 2002.11.30 0 0 0
Homoródi Lajos: Fotogrammetria - Egyetemi Jegyzet
Ebben le van írva. Már nem emléxem pontosan, de úgy rémlik, hogy 6 közös pontra van szükség ahhoz, hogy a két sugárnyaláb kölcsönös helyzete meghatározható legyen, amennyiben a vetítési centrumnak a képsíkhoz viszonyított helyzete ismert. De lehet, hogy tévedek, de most nincs elérhető közelségemben a jegyzet.
Előzmény: nadamhu (-)
nadamhu Creative Commons License 2002.11.30 0 0 topiknyitó
A kovetkezon torom a fejem:

Adott ugyanarrol a targyrol 2 fenykep. A kulonbseg annyi, hogy kulonbozo helyrol, kulonbozo iranybol, kulonbozo fenykepezogeppel keszultek. (A fenykepezogepet egy perspektivikus lekepezessel modellezzuk).

Veszunk a 3D targyon N kituntetett pontot, es bejeloljuk ezeket a pontokat mindket kepen.

Valoszinu, hogy kelloen nagy N eseten, es nem nagyon specialis pontokat kivalasztva ebbol kiszamithato a kamerak egymashoz valo elheyezkedese, es parameterei, illetve a pontok terbeli elhelyezkedese.

A megoldas nekem nagyon nem tunik trivialisnak, csak numerikus algoritmus otletem van.
Ki hogyan oldana meg ezt a feladatot?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!