Keresés

Részletes keresés

Qqberci Creative Commons License 2024.03.04 0 0 25072

Eredetileg úgy gondoltam, hogy szinterbronzból csinálok új perselyt, de a tengely láttán inkább az amerikai motorból a rotort és a komplett első pajzsot áttettem...

Előzmény: szimizso1 (25071)
szimizso1 Creative Commons License 2024.03.04 0 0 25071

Ilyen motortengelyt láttam már egy párat, ami ennyire el volt kopva. Általában a lezli dobrotor forgató fő motoré volt ilyen. Miből csináltál neki új perselyt?

Előzmény: Qqberci (25070)
Qqberci Creative Commons License 2024.03.03 0 0 25070

Sziasztok,

 

jó régen írtam ide mert kicsit (kicsit?) hanyagoltam a Hammondozást, rendesen ki voltam, vagyok tömve munkával az eredeti területemen is. Most azonban jó pár hetet küzdöttem egy Hammonddal és szeretném az esetet leírni, nehogy más is így járjon.

 

L-100 orgona, nyávog. A reluktanciamotornak ez nagyon nem szokása, próbálták gyógyítgatni, de a helyzet csak romlott, már 3-4 perc bekapcsolt állapot után is nyávogott.

 

Elmentem megnézni: egy jó állapotban lévő, belebarmolásoktól mentes európai hangszer. A motor TG oldali tengelye viszont érezhetően lógott. A rugós kuplung levétele után a tengelynek kb. 1 mm-es kotyogása volt. Ezzel ott semmit nem lehetett kezdeni, tehát kiszedtem a motort és hazahoztam. Úgy gondoltam, hogy egy új szintercsapágyat kell csak esztergálni bele és rendben lesz.

 

Szétszedés után ez a kép fogadott:

 

 

Tehát nem csak a csapágy ment tönkre, hanem a tengelyből is lekopott vagy egy milliméter. Ez a hangszer tehát több száz órát járhatott sérült motorral. Megsérült az állórész is ahogy a rotor bele-bele húzott és a lecsiszolódott fémport a szellőzés benyomta a tekercselésbe. Az első pajzsnál a csapágyat tartó gumilap a túlolajozástól szintén tönkrement. Legegyszerűbb lett volna a komplett motort cserélni, de nem volt a piacon európai motor, belebarmolni viszont nem akartam a hangszerbe.

 

Az európai és az amerikai motor kizárólag a tekercselés menetszámában és huzalkeresztmetszetében tér el, tehát az eredeti motor tekercselését kellett sérülésmentesen megtisztítani a vasportól, hogy összeházasítható legyen az amerikai motor rotorjával és első pajzsával. Ez egy folyékony butángázos átöblítéssel sikerült.

 

 

Összeépítés után a motor szépen simán futott, az áramfelvétele 165 mA, a teljesítményfelvétele 33,7 W lett.

 

 

 

Mivel a motor gyártása óta a 220 V hálózati feszültség névlegesen 230 V, de inkább 240 V lett, a motor kapott egy 110 Ohm 10 W-os előtétet, így a tényleges motorfeszültség 220 V környékére áll be. Mérés szerint a motor már 160 V-tal is üzembiztosan működik.

 

Múlt szerdán beépítettem a motort és rendben működik.

 

A tulajdonos elmondta, hogy a „nyávogás” egy szállítás után jelentkezett. Ilyenkor nem az olajozás segít, hanem meg kell nézni, mi történt a motor környékén. Valószínű, hogy akkor a TG és a motor egytengelyűségének ellenőrzésével ez a közel katasztrofális meghibásodás megelőzhető lett volna…

tehtube Creative Commons License 2024.03.03 0 0 25069

Valóban műfajfüggő hangszer. A lakodalmas rock szerintem immunis rá.

Vannak a lágyabb általános popzenék, szalonzenék ahol már jobban elkél a Hammond hang. Ehhez sok szinti sem rossz, de egy ötoktávos szerintem a legjellemzőbb.

És a végén a hagyományos jazz, blues, rockzenék jellemzően kétmanuálossal. 

Mindezek nem zárják ki egymást, akár lakodalmast, esztrádot is lehetne B3-mal nyomni, vagy Jimmy Smith-t multiszintin.

Szintin klassz orgonálásokat pl. Szebényi Danitól hallottam a Syrius Legacyban meg a Godfaterben.

https://youtu.be/FYblGMgC7mA?si=Kir9wRJZo21uvu6t

Előzmény: djuice (25068)
djuice Creative Commons License 2024.03.02 0 0 25068

Ill. az még a kérdés, ki mit zenél(t) ezekkel a modulokkal (is)?
Ha vki lagzilajcsi nótákat hangszerelt át GM bankokból az is más. Ha vki csak rockot nyomott végig 4-5 hangszínnel (zongora, ep, orgona, esetleg vmi szinti, lead vagy fúvós) az is más.
Szóval a többszáz hangú multifunkciós cuccok azért nem adhattak vissza olyan minőségibb szintet egy-egy dologban régen sem, mint egy testreszabható sampler vagy aztán célirányosan a Nord Electrok. (Szerintem)

Előzmény: tehtube (25067)
tehtube Creative Commons License 2024.03.01 0 1 25067

Volt több jellegzetesen japán modulom. Mind jó, de az amerikaiak valahogy másképp szóltak. Yapánok tetszetősebben, Ensoniq, Emu nyersebben. De valahogy zenei környezetben feléledtek. A Suzik szintijei évtizedek óta csak követik más gyártók hangzását. GM1000, XE1, XK...

A VK nagy szám volt a maga korában. De zenekarban az XB-k is jól szóltak. Ízlés kérdése. Kit melyik szólítja meg.

Előzmény: djuice (25066)
djuice Creative Commons License 2024.03.01 0 0 25066

A 90-es években mindenki nagyon gyermekded hangzást tudott csak előállítani bármilyen modullal vagy szintivel. Pláne az elején a 4-8MB-os wave ROM-okkal. Persze utána a 16-32 se lett gatyarepesztő. A kifejezett GM modulok pedig nagyon uniformizáltak voltak. Talán az Ensoniq cuccok és AKAI, EMU samplerek voltak említhetőek vmire. Persze mind külső fejlesztők hangmintáival, amik önmagukban se földi halandók pénztárcáinak voltak valók. Persze Tehtube ügyesen elvágta a gordiuszi csomót az ESi samplerekkel, hogy volt miről mintákat készítenie.

A lényeg, hogy Hammond modellezésre nem igazán voltak alkalmasak a preset romplerek. Szinti hangzás szólt bármiből is jó, de rendes zongorák, orgonák csak samplerrel voltak megoldhatóak (még nem feltalálták a VK7-et, majd később a Nord Electrokat!) 
Mai workstationökben sem hallom nagy durranásnak a Hammond rekreációkat. Sok mindent tudnak, de a lényeges soundok 20-ad rangúak.

Szerintem ezeket a virtual szinusz-generátoros drawbaros modulokat vagy a sample drawbar összetevős verziókat nem rossz elgondolás alapján hívták életre, a Hammond XM1-nek is volt egy aranyos bája (nemrég a demóit is belinkeltem), de az senkinek nem jutott eszébe, hogy pl. a B4 szoftver alá is inkább célhadvert építsenek vagy ismertebb gyártó megvegye a licencet, inkább magának farigcsált a Korg is CX3-at. Maradt a laptop + midi keyboard kombó másütt…

Szóval azokban az időkben tényleg elég nehéz lehetett mit választani, ami jó is és csak közelíthette az autentikus hangzást. (Talán a kivétel az EMU B3 és Vintage Keys, Classic Keys sample moduljai voltak.) Mára ez nagyot változott szerencsére.

 

 

Előzmény: tehtube (25065)
tehtube Creative Commons License 2024.03.01 0 1 25065

A VOCE V5+ egy cimboráé volt. Annó én rendeltem neki, a fénykép saját. Mivel az orgonáját előfokos 760-as lezlin használta, nem hiányzott neki belőle a lezliszimuláció. Egyébként külön dobozban kínálták. A hangja olyan átlagos. Kissé dinamikusabb az XB1-nél. A c3vib meg olyan semmilyen. (Az első, valóban síró c3 vibrátót a NI B4-1 programnál hallottam) 

 

Szerintem ilyen GM1000-hez kedvező áron hozzá lehet jutni. A többi hangja olyan Roland SC55-szerű. A báránybőrbe azonban nem úgy emléxem hogy farkast bújtattak. Inkább kiskutyát. Még a 90-es években a Pannónia úti Kerorg-ban találkoztam ezzel.

Más.

Egy rövid összegzést adott kis a Viscount a NAMM kiállításukról, a Soul-ról saját lezlijükön, sok előadóval. Talán túl rövidre vágták, de mindegy.

https://www.youtube.com/watch?v=sq698UnFbGY

Előzmény: Old Vic (25064)
Old Vic Creative Commons License 2024.03.01 0 0 25064

..."Aztán kijött egy tűrhető modul, de nem volt nagy szám, eltűnt. "....a korabeli klónok (expanderek!) nem voltak "nagy szám! -mai szemmel nézve!- nem is volt sokfajta belőlük, s mind eltünteka korral -

-a VOCE  kis de lelkes cég lévén nem terjedt el túlságosan -de anno jó híre volt, s "autentikusok" akik használták ma is szívesen emlékeznek rá, (ami nem jellemző pl.a korabeli S.Hammond  XM vagy a Blue Chip (alias Wersi modellekre). És átcsúsztak "nagyba" is!: Key5 ill. Diversi! (Joey D.F.!) -amúgy Joey sem restellte használni John McLaughlin turnén, ahogy azt egyszer itt a forumon kisakkoztuk...

..amúgy a GM-1000 érdekes jószág lehet, (még sose került a látókörömbe), alapjában véve egy GM báránybőrébe rejtett  farkas, orgona-gyári szülőktől,  -"with 8mb wavetable !" -"includes 266 sounds (GM 128 voices + 138 variations) + 9 drums sets (102 voices) = 368 voices;  Special, and most interesting the 32 hammond variations with dedicated digital leslie emulation"  -és bizonyol editálási lehetőségekkel is felfegyverkezve!. .-kora ellenére szívesen kipróbálnám a GM-expanderek kategóriájában!...                                

                                                                                                                                                                                               -V.

Előzmény: tehtube (25063)
tehtube Creative Commons License 2024.02.29 0 0 25063

Igen. Ez egy bő 15-20 éves VOCE preset klón. Csinált ilyet presetgépet a HammondSuzuki is. Ok, az mindent tudott, nem véletlenül volt GM1000 a neve.

De egy általános hangmodul, amiben sok orgonahang megjelölt regisztrációval volt elérhető.

 (a sampleres orgonám is jórészt presetgép volt. Igaz, egyénileg rákapcsolható, sírós c3 vibrátóval, swell effektes pedállal, esetleg perkával) 

A legrégebbi VOCE-k még nem valósidejű drawbarokkal rendelkeztek. Szerintem a presetgép akkori évjárat lehet. Aztán kijött egy tűrhető modul, de nem volt nagy szám, eltűnt. 

Előzmény: Old Vic (25062)
Old Vic Creative Commons License 2024.02.29 0 0 25062

..érdekes "vintage" klón, Voce preset model....

https://www.tutti.ch/de/vi/st-gallen/musik/instrumente/voce-micro-bii-organ-orgel/65594003

           -V.

tehtube Creative Commons License 2024.02.29 0 0 25061

Olvasó nélkül nem megy :-)

Előzmény: djuice (25060)
djuice Creative Commons License 2024.02.28 0 0 25060

DVD-ről kéne átjátszani? PC-n átmásolni nem megy?

Előzmény: tehtube (25059)
tehtube Creative Commons License 2024.02.27 0 0 25059

Jimmy Fosterrel szerencsére készítettek egy bő másfél órás oktatóvideót még a VHS korszakban, ahol tökéletesen mutatja be a Jimmy Smith féle iskolát. DVD-n megvan, csak olvasóm nincs, egyszer át kéne játszani. Különlegessége, hogy B2-n játszik ratchet/akadós drawbarokkal és perka nélkül. Perkája sincs, nem téma, kihúzza az annak megfelelő 22/3 regisztert és kész. Egy rövid ízelítő ebből a hosszú videóból: https://www.youtube.com/watch?v=8IBVuveY8iI

tehtube Creative Commons License 2024.02.23 0 0 25058

Van pár összetevő aminek leképezésével még nem találkoztam. 

Pl. Két oktáv különbséggel lenyomunk elemi hangot, megszólal a legmagasabban is. Pl. 8': C1+C3 és halkan alattuk a C7. Na ez nincs. A másik, egyre feljebb játszva egyre hangosabb háttérbúgás hallható. Majd legközelebb :-)

Az XK3-5 sorozatnak is van érdekes lehetősége. Be lehet kalibrálni minden elemi hangot hangerő (pickup távolság), hangszín (pickup elfordulása) és remegése (hangkerék rángatózása) szempontjából. Az is jó játék. Persze ez még nem garancia a számunkra kedves hangképhez.

 

Lezlinél meg hiába bombázom, hogy a két állás nem azt jelenti hogy a moduláció sebessége más. Lassan enyhébb a hullámzás, míg tremoló esetén csattog. Szóval a sebesség arányában erősödik. Kb. mint a swell/expression pedál.

Előzmény: Old Vic (25057)
Old Vic Creative Commons License 2024.02.23 0 0 25057

.."mi is az?"...gondoltam az álalam leirt "a régi (forgókondis) H.-pedálról" és "H. konzol" kifejezések elegendőek a téma megjelöléséhez autentikus körökban -OK:-tévdtem, majd megpróbálok gondosabban precizkedni...

Tehát: ama régi Hammondorgonákról van szó, ahol (gondolom a rádióipartól átvett) forgó-lég-kondikat alkalmazták az egyébbként kapcsolásilag komplex és aktiv swell-pedál kapcsolásban....

 -  az eredeti régi,forgókondis egységről eddig mint kivülálló csak azt tudtam összeolvasni, (pedig nagyon kutattam!)   hogy: 

-1.a forgókondi értéke és görbéje ismeretlen  (bár könnyen megállapíthatő lenne, de ezt senki sem tette közzé!)-de nyilvánvaló hogy a rendszer esetleges utánnaépítésénél (felvillant bennem mint futó ötlet!)- többek közt komoly  brummproblémákat (is)  le kellene küzdeni,( ehhez az eredetiben komoly fegyfertár van alkalmazva).A vele együtt alkalmazott szűrőrendszert is ki lehetne elemezni pontosan- szintén nem hozzáférhető info -és klónozni- esetleg félvezetős kapcsolással...

-2. gyakorlatig középfrekvenciákat vág, tehát halk állásban is marag elég magas, ahogy te is jelzed a B3-nál, tehát

 klónózásnál nem elegendő csak a mélyek megtartását biztosítani....tehát mind a Viscountnál- ahogy írod:

 "halkulva vastagszik a mély" -önmagában még nem boldogít, bár jobb mint semmi...

Halgattam a YT-on egy csomó -(jó és gyatra) -  összehasonlító videot, valamely jobbfajta klón vs. B3, és még nekem is feltünt a B3 "csiripelése", ill annak hiánya a klónóknál...lehet hogy a pedálegység milyesége puszta jelenlétével -még max. hangerőállásnál is -itt is beleszólt??

-....közbevetőleg: az általad említett későbbi H.-(ammond!!) konzolok és SOK MÁS "villany"-igényesebb orgonánál     alkamazott fotocellás megoldásokról: technikailag valóban későbbiek és modernabbek a forgókondisnál -bár a lámpa kiéghet- a kondi nem!,-(drágábbak és komplikáltabbak egyszerű potis megoldásnál, de többnyire előnyösebbek és elvileg  MIDI-hez is alkalmazhatók, (csak babrás a külön megépítésük), -de van egy közös nevezőjük: megvan a saját  karaktrisztikájuk -gyártótól függően- bár általában a közkívánatot követve a logaritmikus poti-görbét imitálják,- de nem garantált pl. hogy azonosak egymásközt vagy  a H.(-ammond!) forgókondijával...

- valóban orgonáknál a CC-expressiont használják, de hogy az hogy értékeli ki a poti töbnyire (de nem kötelezőleg) lineáris értékeit, és milyen hangerő -s jobb esetben hangszínváltozést, (s milyen lefutással!) okoz,- az teljesen a gyártó software -proggramozásától függ, s olyan, amilyen. - ha, mint írod, a Soulnál nagyvonaluan tweakelheő, ez nyilván óriási előny, nem csodálom hogy élvezed -(ezt én  sokkal jobban irígyelem, mint a multi-kontakt ügyet...)

- a mai halpiacon az órási de primitív kínálatban sajnos nem könnyű egy már -csak a felépítése miatt is- alkalmas orgona-pedált találni... 

- persze az eredeti forgókondis pedállal ennyit vagy egyáltalán foglalkozni a mai napokban nevetségesnek tűnik, de miután a jófülü hammondosok általában rengeteget tárgyalják az egyébb okokból származó, olykor igazán minimális hangkülönbségskst is az "autenticitás" szemszögéből nézve (-hallgatva), gondoltam ezt a kis szegmenst sem ártana konkrétan bevonni a viszgálatba, ahol lehet... bár nem egyszerű az említett info-hiányok miatt...

-Amúgy.: furcsamódon a mai agyonragozott Hammond-világban még akadnak más  "fehér foltok"is a térképen, amikről senki sem szól...                        -v.

Előzmény: tehtube (25056)
tehtube Creative Commons License 2024.02.23 0 0 25056

H.konzol... mi is az? Márka vagy típusmegjelölés? A Hammond B2, B3 konzolokon ott az a forgókondi ami az egyenes hangot keveri állásától függően a színezettel. Az E, H típusoknál lámpácska és fotocella közt egy árnyékoló mozog és szintén keveri az egyenes és színezett hangot.

A digitálisaknál más a helyzet. A hangerőpedál márkája ez esetben független, mert midi kontrollerként működik a 11-es CC utasításban. (nem a CC7) A behringer FCV100-at az eredetihez hasonló nagy mérete és hosszú útja miatt kedvelem. Mechanikailag azonos a Yam FC7-tel csak az más pozíciójú körívet jár be. 

A VK7-ben ez a hatás fellelhető. Ámbár számomra eltérő hangképpel. A 77-eseden le tudod ellenőrizni. Az XB, XK-kon, Nordokon nem tudom. A sampleresemnél az Emu-t úgy-ahogy hozzá tudtam programozni, hogy hangerővel fordított arányban változzon a szűrő. 

És végül többszöri bombázásomra, meg biztos több máséra 2023 februárban először a Soul, majd májusban a Legend 1.9 OS esetén is érezhetővé vált, hogy halkulva vastagszik a mély. Ez így okés, de ha több a mély, arányában kevesebb a magas! Nem vészes, de az igazi B3-nál halkan igencsak éles sziszegős lesz. Namost ezt a lehetőséget tették be és mindjárt előzékenyen, magunk adhatjuk meg a fedélzeten a kiemelés vagy csökkentés mértékét. 

Előzmény: Old Vic (25055)
Old Vic Creative Commons License 2024.02.23 0 0 25055

...."A legfontosabb, kalibrálható az expression pedál! Nemcsak a megtett út és hangerő változás. Halkulás esetén immár beállítható külön a mély és magas kiemelése mint az igazi B3-nál. Ez baromira hiányzott. Ha lehalkul a hangszer, tompává válik. A mélyet már tavaly kissé kiemelték, a Legend 1.9-nél is, de semmi több. Most, hogy a magasat is kedvünk szerint kiemeli (loudness/swell effekt), nagyot nőtt a dinamikája, öröm vele suttogósan játszani."....-ez valóban egy jelentős javulás lehet..!!

...régóta tünődtem azon, hogy a régi H.konzolon a swell speciális sajátosságai nagyon hozzá kell hogy tartozzanak az autentikus hangzáshoz, és hogy egyáltalán átjön-e a mai klón-világban, ahol esetenként mindenféle "modern" (töbnyire primitiv) pedálok használtatnak.( Ez járt a fejemben akkor is amikor anno konkrétan kérdeztelek, hogy vált be nálad a némileg különleges Behringer pedál? egyébbként előzékeny válaszod akkor ebben nem segitett..) Általában erről a témáról világszerte nagy csönd van a Hammond info forrásokban, forumokon -vagy csak "futottak még" szinten kezelik semmitmondóan, csak 1-2 köztudott dolgot ismételgetve-dehát a kisbetüs, fontos részletek?? -

Eccer, (kicsit provokációs szándékkal is) közzétettem a világszerte olvasott "Organ-fórumon" egy körkérdést , kinekk lenne bármiféle mérvadó technikai információja a régi (forgókondis) H.-pedálról, néma csend fogadott, pedig amúgy ott minnenféle apró technikai dologról is széles info-csere folyik, mérvadó hozzáértők részvételével is...

- naszóval, ahogy irod, itt most egy széleskörüen tweakelhető, kitünőnek tetsző megoldásról van szó!!

...persze lehet(???) hogy más KOMPLETT klónoknál -saját pedállal- ezt külön csinnadatra nélkül , egyszerübben, de megoldották? (Suzuki-H ?)

 - ami a vibrátót illeti (aLegenden is hozták ezt  a némi némi update javulást) -egy valóban szégyenteljes hiányosság, szarvashiba  volt eddig - hogy egy 3 állású szabályzó (a hangminőség autentikus mivoltától függetlenül) csak 2 különbséget hozzon,- legfőbb ideje hogy 6 (!) év után ezt is kezeljék.

 (mikor ezzel először találkoztam, hirtelen assszittem a füleim már annyire betegek, hogy nem hallom a különbséget...)    .V.

 

Előzmény: tehtube (25051)
Old Vic Creative Commons License 2024.02.23 0 0 25054

..sorry, de nem is állitottam hogy OFF-oltál!! -ellenkezőleg, épp hogy offolás veszélye nélkül, szük "hammondos" szemüvegen át méltatttad a videót, amit aztán próbáltam kiegésziteni. Az ilyen zavaró -és sajnos gyakori -félreértelmezések gyakran morgolódásra késztetnek, mert legalábbis próbálok precizen fogalmazni...remélve hogy az olvasó is precizen értelmezi és nem magyarázza félre...

 -..Ami a fenti "hammondos" szemüvegen át" kifejezésemet illeti, lehet hogy egyesek számára bántó, főleg egy "outsider"-től, de például ahogy a politikus-ideológiákban jelentős különbséget kell tenni sovinizmus és a patriotizmus között, (mégha idönként érthetően kicsit összemosódnak is), az "autentikus" Hammondosok is-legalábbi is a "haladottabbak" (id. tehtube)- kicsit  körültekintőbben és kevéssbé elfogultabbban (ill.jobban tájékozodva) véleményezhetnének számos zenei vagy éppen hangszertechnikai dolgokról, "terükkökről", amiket a "hammondisták" figyelemreméltó felfedezéseként aposztrofálnak, holott már másutt és mások által már rég kitaláltattak és részei a mindennapos gyakorlatnak. -stb.                          -V.

 

Előzmény: tehtube (25047)
djuice Creative Commons License 2024.02.23 0 0 25053

Az külön jó ha egy hangszer menet közben csak egyre jobb és jobb lesz idővel!

Ezek a változások egyébként csak kizárólag a Soult érintik?

Előzmény: tehtube (25051)
djuice Creative Commons License 2024.02.23 0 0 25052

Köszi! :)

Előzmény: LittleBig4 (25050)
tehtube Creative Commons License 2024.02.23 0 1 25051

Kijött a Viscount Soul orgonák új OS 1.04 rendszere. Szeptember óta az 1.02 elég elfogadottan jó, nekem is az volt. (közben év végén apró igazítás és 1.03 is becsúszott) Az 1.04 viszont komoly változás. Eddig elégedett voltam a hangszer hangjával. Most annál sokkal jobban. A nagy dinamika még nagyobb lett.

A keyclick kontakthangok még élethűbbek.

A perka elhalkulásához is új görbét rendeltek. Nem gondoltam volna mennyit számít.

Az 1-2-es értékű vibrátók közt érzékelhetetlen volt a különbség. Most se nagy, de már érzékelhető.

A legfontosabb, kalibrálható az expression pedál! Nemcsak a megtett út és hangerő változás. Halkulás esetén immár beállítható külön a mély és magas kiemelése mint az igazi B3-nál. Ez baromira hiányzott. Ha lehalkul a hangszer, tompává válik. A mélyet már tavaly kissé kiemelték, a Legend 1.9-nél is, de semmi több. Most, hogy a magasat is kedvünk szerint kiemeli (loudness/swell effekt), nagyot nőtt a dinamikája, öröm vele suttogósan játszani. 

A többlet szolgáltatások egy részéhez csak Editorral lehet hozzáférni. Na, az egyenlőre letölthetetlen, hibás. Folyt. köv...

 

Valaki kíváncsi volt a Soul nem orgona hangjaira. Egyenlőre a síposokat vettem elő, a 3. perctől. Kb. a Cantorum Duo árnyalatnyival szűkebb szolgáltatásokkal: https://www.youtube.com/watch?v=laakyOO4Hmk

LittleBig4 Creative Commons License 2024.02.22 0 1 25050

kb. klasszikus zongora és orgona irodalmat idéző

Előzmény: djuice (25043)
LittleBig4 Creative Commons License 2024.02.22 0 0 25049

szerintem az egy rossz tanári ál-bölcsesség volt......

 

Előzmény: djuice (25033)
tehtube Creative Commons License 2024.02.22 0 0 25048

Egy kitűnő one-man-band előadás Roland VR-el:

https://www.youtube.com/watch?v=3ddWrD3HFvY

tehtube Creative Commons License 2024.02.21 0 0 25047

Nem offoltam. A háttérben ott áll jobboldalt a Hammond A100-as, mellyel szintén videókat készít. :-)

Örülök, hogy belenéztél további felvételeibe is. Csupa telitalálat. 

Balkézre szintén az orgonistákra jellemző szintis/bőgős basszust hoz, mégha jobbkézzel zongorázik is. 

Visszatérve az orgonáláshoz, ez az egyik leghíresebb "slágere": https://www.youtube.com/watch?v=1wVMeWGT2RU

 

A belépőjegy nagyon kedvező árfekvésű volt. Kis klubok, sörözők árszintjén: 3-4e Ft. Bezzegh Rhoda Scott 20e Ft. 

Nyilván ilyen képzett zenészek tudnak csípőből ilyeneket reagálni az adott feladatokra. Kicsit azt lehetett megtapasztalni, hogyan gondolkodnak, alkotnak a folyamat kellős közepén. Ami, mint írtam, gyakran kapufa, kinél nem? De itt sikerült kissé beléjük bújnai ezáltal. Majd máskor saját zenekaraikkal az elvárásoknak jobban megfelelő műsorral jönnek. 

Előzmény: Old Vic (25046)
Old Vic Creative Commons License 2024.02.21 0 0 25046

...hamár Goldings bőven tárgyalva van itt....."egy nem hammondos példa tőle női dobossal" -nyilván OFF lett volna

jelezni hogy a példa-video mint  zongoristát mutatja -és nem "női dobossal" hanem egy stepptáncosnővel (sorry, nem ugyanaz!) " duóznak...ill. trióznak..."

- amúgy honlapján és a Facebookon mint zongorista , orgonista.. aposztrofálja magát (ebben a sorrendben)...-

  -de hamár bevallottan leesett az állad, javaslom a lenti videót  (a bő választékból):

  https://www.youtube.com/watch?v=r_eygDNfoxw

vagy:   https://www.youtube.com/watch?v=q0oMmfJ5TcY         (-kis harmónia -lecke...)

           https://www.youtube.com/watch?v=jFKfZAsM5PA          (itt már "quartet" - Live)

           https://www.youtube.com/watch?v=VkMTEWNHP0M     ( hamár M. Davis is szóbajött...(DJ)

   és    https://www.youtube.com/watch?v=VkMTEWNHP0M     -"nem Hammondos példa de nem is zongora, ha  

                                                                                                          csak, "pilinckázik" - akkor is jó...

  -és nála nem kétséges hogy honnan indult és mire alapozott...!

  -...naszóval, ilyen tehetséggel nem csoda hogy az "autenikus" és bővebb Hammond -világban is mérvadóan tud

produkálni, és kísérletezésekhez is van érkezése (no meg mesterfoku tamításra!) - de nem tudom egyetértene-e avval, hogy a "Hammondosok" (ahogy ezt a titulust te is értelmezed!) quasi kisajátitják őt maguknak...

-szóval a jövőben is nagyon oda kell figyelnem rá...e kommentet irva közben hallgatom a különböző dolgait, kellemes és tanulságos estét szerezvén magamnak...

  -bár ugyanakkor talán -utólag nézve-egyetértek előzetes félelmeddel,  hogy ez a "párbaj"  pusztán koncertnek tekintve talán nem érte volna meg a nyilván búsás belépőjegy árát, -de szerencsére mint tanulság, amúgy -ráadásul jobban követhetően-  a médiákban elérhrtő és tanulmányozható...                                                -v.

Előzmény: tehtube (25042)
Sycsa Creative Commons License 2024.02.21 0 0 25045

Pfú, ez nagyon jó volt! 1:36:40-től a végéig különösen jól elkaptad, bólogattam rá rendesen. Nagyon masszívan szól a full drawbaros hangzás, mindent betölt. S milyen jó kis Hammondos csel balkézzel átnyúlni s tartani a hangot, közben jobbal játszani alatta. 

Előzmény: tehtube (25044)
tehtube Creative Commons License 2024.02.21 0 0 25044

- - -  :-)

 

Más. Sikerült ahogy sikerült. Január 18-i koncertünket egy srác felvette. 

https://www.youtube.com/watch?v=nlm0OMEUkcg

Novembert követően januárban itt találkoztunk ismét. Soniának hatalmas erénye, miatta zenélünk ebben a felállásban. 

Számomra az előkészület különösen izgalmas volt, mert először léptem föl a Soullal. Jól esett megtapasztalni, hogy szépen kihallatszik a hangja és jól viszi a kezet az élő beállításokban, meg milyen további finomítások szükségesek az elméletihez képest. 1h:35 felé kissé alaposabban megdolgoztatom, ámbár nem voltam formában, még lábadoztam. A VK7 és 20 év után ismét van ring modulátorom!

Előzmény: djuice (25043)
djuice Creative Commons License 2024.02.21 0 0 25043

Az mit jelent hogy vki előadása akadémikus?

Előzmény: tehtube (25042)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!