Még eshet unnepekig,jó lenne.És persze tudom,h egy madár bárhol megjelenhet,azért kérdeztem,h hol mozog a Csonttollú,mert ha mondjuk a madárbarát kertbe járnának az etető környékére,akkor jóval kissebb területen kell várni a felbukkanásukat.Nem tudom ez a madár földre leszáll-e,az is előny lenne.Köszi az infot.
Nem lehet bejutni az ártéri erdőben,olyan sár van..Érdekelne ez a csonttollu,hol láttad?Esetleg kimennék a Ligetbe, ha egy órán belül tudnál válaszolni.Köszi
Színtelítettség, kontraszt, részletek és az élleség mind mind csökken/elvész a ködben, ill. párában, amitől azért jól nézhet ki a fotó. Csak ne az legyen cél, hogy úgy mutasson, mint egyéb fényekben. A ködös kép hangulatát a pára és a fent említettek hiánya szerintem pont, hogy előidézik, ettől más. Ez ilyen. De lehet, hogy nincs igazam és tolni kellene még rajta.
Elég oda a 200mm ilyen párában. A nagy, 500mm-es távolság itt és ez esetben a kontraszt halála. Most ez volt velem. Így is megerőszakoltam a RAW-okat rendesen.
De csottollúra készültem, láttunk!
Tiszta időben, napfényben más a helyzet, de akkor meg a háttérrel van baj. Azt már nincs kedvem lecserélni.
A gomolygó pára miatt hol kontrasztosabb, hol lágyabb volt a madár. A nap is előkandikált néha, aztán megint a szürke pára. Hol kékesszürke, hol sárgás, melegebb. A RAW is. Ettől még egyszintre lehetett volna hozni, igazad van. Én ilyenkor mindig elvérzek :)
A harmadikon mintha direkt neked produkálná magát :)
Egy észrevétel;
ha sorozat, ugyanott, ugyanakkor készült képek, és látszólag a körülmények nem változtak, egymás után lapozva feltűnő, hogy a fehéregyensúly, a színhőmérséklet hullámzik. Arra gondolnék, hogy ez az utómunka hatása. Elnézést, ha tévedek.