Manuális Mamiya gépekről tech infók, közös tudásbázis, diskurzus, adás-vétel.
Főleg a középformátumú gépeivel szerzett hírnevet a márka, de lehet a kisfilmesekkel kapcsolatban is kérdéseket feltenni, infókat megosztani.
Az RB az en olvasatomban "attol ertelmes", hogy nem kell elforgatni az allvanyon. Es persze ettol olyan nagy es nehez, hogy inkabb muteremben hasznalja az ember, es le sem veszi az allvanyrol.
En is hasznaltam 645-os gepet, szerettem is, viszont, amikor fokent portret fotoztam nem volt praktikus az allvanyra rogzites miatt, illetve a fenymero belelogott a keresokepbe, amit nagyon nem szerettem.
A kozponti zar egyik elonye, hogy az adott fennyel egyszerubb kombinalni a vakut, bar a mai nagysebessegu szinkon mellett ez mar mindegy.
Ha folyamatos fenyu lamparol van szo, akkor meg plane mindegy a szinkronido, nincs mit szinkronizalni.
A műtermi vakuk kb. 160-500-ad közötti idővel villannak (a teljesítményszabályozástól függően; emiatt nem is tudom a 250-edes Nikon szinkronidőt kihasználni, inkább a 125-öd a biztonságos), semmi köze a hatvanadnak ehhez, csak annyi, hogy ekkor van nyitva teljesen a filmkapu, persze ezt te is tudod, bocs :). Több mint 30 éve használok Mamiyákat, sosem ez volt a gondom műteremben. A baj akkor kezdődik, ha nagy a környezeti egyéb fényed, vagy nem tudod annyira leszabályozni a vakut, hogy kinyisd a rekeszt. Én sokszor belefutottam ebbe a Henseleim túl nagy teljesítménye miatt, emiatt is vacillálok, hogy két kisebbet, mondjuk 250-est keressek egy 1000-es helyett. Jó dolog a központi záras obi ilyen esetben, de rögtön kényelmetlenebb is cserébe.
Ha ez vaku es nem lampa, akkor mindegy a zarsebesseg, a villanasi ido adja az expo idejet. Nekem is volt korabban ilyen gondom, eppen ezert atalltam Hensel vakukra annak idejen, mert nagyon jol vissza lehet szabalyozni oket.
Egyebkent en is "be szoktam takargatni oket", de inkabb a fenylagyitas miatt. Az optikara nem szeretek szurot rakni, az megneheziti a fokuszalalst.
Manapsag nagyon ritkan vakuzok, inkabb kiexponalok mindent, amit csak elehet adott fenyben.
van nd fóliám, azzal ki tudnál cselezni de az alap probléma a redőnyzár lassú szinkronja. nem véletlenül lett a műtermi reklámfotózás legelterjedtebb gépe az RB, RZ, 500C, stb.
Szerintem érted, de neked elmondom. Két 800-as és egy 260-as lámpával volt egy fényem amit meglőttem digitre amit filmre is meg akartam. Kicseréltem 260-ra de a legkisebb fényerő is sok hogy nyitott rekesszel meg tudjam lőni amit elképzeltem.
Elso blikkre nem ertem mi az osszefugges a muterem-rekesz-zarsebesseg egyenletben?
Ha olyan sok az adott feny, hogy hatvanad mellett rekeszelni kell, akkor nem kell a vaku. Ha pedig csak vakuval lehet fotozni, akkor mi a baj hatvanados expoval?
Megtapasztaltam a 645 hátrányát. Műteremben csak lerekeszelve használható az 1/60-ad miatt, vagy központi záras optikák kellenek. Itt a nagy előnye az RB-nek, hassynak, stb.
Utó Pista posztja következik: Ha valaki cserélne 3.5/150-et központi zárasra akkor keressen meg :)
Eladósorba került egy nagyon szép Mamiya RB67 ProS szet.
Az árak irányárak, az egész felszerelés jelentős kedvezménnyel vihető.
RB67 ProS váz mikroprizmás mattüveggel: 60e Ft (C513140) 6x7-es magazin: 20e Ft Sekor C 3,8/90 mm: 40e Ft (127905) Sekor C 4,5/250 mm: 60e Ft (65077) Sekor C 4,5/50 mm: 60e Ft (40551) No. 1 közgyűrű: 20e Ft Fénymérős pentaprizma: 30e Ft Forgatható, exponálógombos kézifogó: 25e Ft Nyakszíj: 10e Ft Napellenző (127-250 mm): 5e Ft Kompendium: 20e Ft
Eladósorba került egy nagyon szép Mamiya RB67 ProS szet.
Az árak irányárak, az egész felszerelés jelentős kedvezménnyel vihető.
RB67 ProS váz mikroprizmás mattüveggel: 60e Ft (C513140) 6x7-es magazin: 20e Ft Sekor C 3,8/90 mm: 40e Ft (127905) Sekor C 4,5/250 mm: 60e Ft (65077) Sekor C 4,5/50 mm: 60e Ft (40551) No. 1 közgyűrű: 20e Ft Fénymérős pentaprizma: 30e Ft Forgatható, exponálógombos kézifogó: 25e Ft Nyakszíj: 10e Ft Napellenző (127-250 mm): 5e Ft Kompendium: 20e Ft
Eladósorba került egy nagyon szép Mamiya RB67 ProS szet.
Az árak irányárak, az egész felszerelés jelentős kedvezménnyel vihető.
RB67 ProS váz mikroprizmás mattüveggel: 60e Ft (C513140) 6x7-es magazin: 20e Ft Sekor C 3,8/90 mm: 40e Ft (127905) Sekor C 4,5/250 mm: 60e Ft (65077) Sekor C 4,5/50 mm: 60e Ft (40551) No. 1 közgyűrű: 20e Ft Fénymérős pentaprizma: 30e Ft Forgatható, exponálógombos kézifogó: 25e Ft Nyakszíj: 10e Ft Napellenző (127-250 mm): 5e Ft Kompendium: 20e Ft
Koffer: 20e Ft (csak a gép eladása után vihető külön)
ha van valakinek elfekvőben pressre való 6x6os kazija vagy variálható hátlapja amihez vannak maszkok (multiformat back ?), esetleg megboltolhatnánk. (illetve ha nem eladó csak épp nincs használatban, akkor foglalkoztatnám pár tekercs erejéig)
a 6x9 mellett a négyzetes formátum izgat egyre jobban (leginkább Michael Kennának köszönhetően :-) )
köszi, időközben én is elkóvályogtam odáig, első körben nem voltam elég alapos
ha már itt tartunk, van ötleted hogy az angulon pressre való felfogatására használt alkatrészt milyen keresőszavakkal lehet megtalálni? még szoknom kell ezt a kf témakört :-)
csak ahogy nézgelődtem neten, láttam az f5,6-os verzión belül is MC meg XL meg minden nélküli megjelöléseket és azt szeretném tudni, hogy a nagyon dícsért 5,6/47-es modellnek vannak-e különböző alváltozatai, vagy csak max a bevonatban különböznek és a képkör meg hasonló paraméterekben amúgy tökegyformák.