Lehet méltatlankodni és nem szeretni, azonban nekünk szolnoki lokálpatriótáknak továbbra is Szolnok város egyik kulturális ékköve a Szigligeti Színház.
Balázs Péterrel az alap probléma az volt, ahogy "megválasztatott" igazgatónak. A demokrácia szabályai szerint anno Radó Denise-nek kellett volna megkapnia az igazgatói posztot. És ez a tüske fájón bele ragadt sok színházrajongóba
No meg fideszcsicska is ahogy magát feró titulálta teljesen jogosan.
Az igazgató személye jelentősen meghatározza a szinház megítélését. Valahat rettegtek a víg bérletesek hogy oda fog ejtőernyözni Balázs Péter.
Nagyon pozitív és kiváló választas volt Rudolf Péter személye - bár ő is jobboldali ember, de ezt maximálisan pozitiv példaként emlegetem - aki mind szakmailag mind elhivatottságban tökéletes a pozicióra. Szépen lassan, vagy gyorsan ki hogy értékeli visszatermeli vagy termelte azt az elveszett nyugalmat a szinházon belül, megerősitette a tarsulatot fiatal tehetséges és "visszacsalt" társulati es vendégművészekkel.
Mi történt itt Szolnokon 12 év alatt?
Semmit.
Aki ert valamit elment innen.
Jönni majdhogynem senki nem jött olyan aki ér valamit a szakmai/népszerüségi piacon.
Bezzeg jön olyan aki "szódával emegy".
Én megértem hogy nem lehet mindenki sztár. Most kérek elnézést azoktól akik "ittragadtak" és kiteszik szivüket lelküket a szinházért.
De időnként nem árt az ideiglenes vagy tartós fluktuáció, a magújulás. Nem árt ha vannak folyamatosan meghivott müvészek. Erre nem volt*van garancia sem Balázs Péter sem Barabás Botond mivel egyiksem része a magyar színházművészet krémjének.
Egy ember negatív véleménye a színházról és Balázs Péterről nem oszt nem szoroz itt a fórumban, Ő akkor i s Kossuth-díjas ami a fanyalgóknak piszokul nem tetszik.
Korábban valaki számon kérte rajtam, hogy álltalam látogatott szinházakban milyen sztárszínészek voltak. Igazából nem is értem a kérdést hisz szolnokon aki volt ebben a kategóriában az már régen elment, vagy Balázs Balázs Péter ( és Bor Zoltán ) regnálása alatt.
Nyilván azt is értem hogy azok akik itt aradtak azok sértve erzik magukat.
De lássuk be politikai változás után sok olyan "szakember" kapott lehetőséget Szolnokon is akinek messze nem kellene ott lennie. (De ez nem csak szinházfüggő hanem mindenfüggő a magyar társadalomban.)
Ezek mind hiányolják azt a hájpot magunk körül és nehezen fogadják el hogy vannak - legyen - színészek akiket teljesitményük, shármjuk, bármi oknál foggva sokkal népszerübbek mint egyesek.
Én ebben a kategóriába sorolom Barázs Péter is aki élete nagy részét másod/harmad hegedüsként élte életét és jó érzékkel felvett egy szervilis viselkedés aminek meg is lett számára a pozitiv eredménye.
Lejött vidékre a parasztok közé karrierje végére, mivel lehet hogy látható volt részére hogy ott komoly meló már nem fog teremni számára. Itt azert politikai kapcsolatait felhasznalva lett igazgató lássuk be. Nincs ezen mit szépíteni. (Szintugy a Barabás Botondé akinek az apósa Szalay spanja.)
Tehát kibaszott ellenszenves dolog az amikor 14 év után ünnepelteti magát - vagy a fidesz ünnepelteti - azt az embert akinek egy normális társadalomban semmi esélye nem lett volna azt a pozició megnyerésére.
[Nyilván Széchy Tamás (úszópápa) sem volt remek úszó de jó volt kapitánynak.]
Balázs Péter regnálása abszolút mélypont a színház életében. Pont annyira mint Eszenyi Enikő karrierje a Víg-ben. A Víg-nek annyi előnye van hogy oda budapestiben vissza lehetett csábítani azokat a prominens szinészeket akik az eszenyi éra alatt lettek elüldözve. Ez sajnos nem történt meg vagy esélytelen a szigligeti esetében. Nem osztom azt a véleményt, hogy örülni kellene a jelenlegi állapotnak, csak azert mert sokan mondják a szinház irányából hogy most mekkora királyság van. Tipikus kommunikáció mindenre és ha sokan tolják előbb utóbb elhiszik a megmaradt bérletesek hogy mekkora királyság történik ott.
A fentiek tükrébern hányingerem van a Balázs Péter lábnyomától ...
Bronzba öntötték a nyolcvanéves Balázs Péter lábnyomát a szolnoki színház előtt
„...Amennyi fűszál van a tarka mezőben, annyi áldás szálljon mesterünk fejére” – hangzott a Bartók Béla Kamarakórus tagjaitól a jókívánság, majd a társulat oszlopos tagja, Molnár László vérbeli vőfély-köszöntővel kacagtatta meg az egybegyűlteket a Szolnoki Szigligeti Színház előterében hétfőn késő délelőtt.
A teátrum és alkalmi közönsége a március 27-i színházi világnapon az egyetemes színjátszást, valamint a színház hajdani igazgatóját, a közelmúltban nyolcvan esztendős Balázs Pétert ünnepelte, akinek az épület főbejárata elé elhelyezett, bronzba öntött cipős lábnyomatát leplezték le.
Valóban így van, Pest nem Szolnok, azonban tudnál néhány nevet felsorolni a nagy művészek közül akik abban színházban játszanak ahol legutóbb mint néző ültél? De nagy művészek legyenek!
,,Molnár Áron arra is kitért, hogy amikor az Eszenyi Enikő által igazgatott Vígszínházhoz került, akkor az első pár nap még nagyszerű volt."
,,mindez nem egyik napról a másikra történt. Felidézte, hogy az egyik első alkalom egy próbán volt, amikor Eszenyi Enikő egyszer csak felrohant a színpadra, és a rendezőt megkerülve elkezdett utasításokat osztogatni neki, nagyjából abban a hangnemben, hogy „most azt csinálod, amit én mondok”
Nos ..... friss diplomásként bekerülünk első munkahelyünkre, történetesen egy színházba, akár álmaink színházába ..... és jön egy özvegy asszony Csengerről és mit tesz, nahát.... igazgat (ő vett fel bennünket, ő a munkáltatói jogok gyakorlója), és beszól még a rendezőnek is (akit nyilván ő hozott oda).
Tudjuk vannak kompetenciahatárok. De az csak azért van, hogy tudjunk mire hivatkozni, pláne olyan munkahelyen, ami nem szalag meló. És igen ettől még tudjuk, hogy nem kellene beleszólni, de egy felső vezető mindig megteheti ezt.
Ez az egész már-már szabócsaládi kereteket ölt. Kedves színész friss diplomások ilyen a munkaerőpiac. Igen, erőszakos, agresszív és nehéz megtalálni a középutat, de nem lehetetlen. És igen, kell hozzá egy kollektíva. Az is lehet persze, hogy a Vígszínház olyan volt, mint egy hadsereg EE idejében .... nem tudom és a kollektív tudat most alakul ki (valami ellen).
És - mivel a reklámja megvan - most szóljunk valamit a szolnoki darabról, milyen volt? Ki látta?
"Szerinte az egyik legnagyobb baj az, hogy Eszenyi Enikő mind a mai napig nem fogta fel, hogy mit csinált.
„Hogy a kivizsgálás a főváros részéről nem történt meg [...], ezt hagyjuk is, [...] de az, hogy az ő szájából még nem történt soha egyetlen bocsánatkérés felénk”, az egy pszichológiai vizsgálat tárgya lehetne – mondta Molnár Áron."
- Soha nem volt olyan közvetlen vezetőm aki ennyire összeférhetetlen lett volna.
- Volt egy neccesebb időszak az életemben, ő messze volt de ha szükséges volt akkor a HR átnyult felette. Nem az én érdekemben nyilván de tudtuk.
- Volt nagyon problémás komoly vezető. Azt hittük hogy ő kirughatatlan és mégis megtették. Tudtommal volt egy rövid projekt jellegő munkája de azóta semmit nem tudunk róla. Pontosabban csak én. Szerintem ahol van volt kolléga oda nem fog tudni menni mert véresen fognak üvölteni hogy vagy ő vagy mi ...
Sokan a viselkedésének elszenvedői is is azt hangoztatják hogy valahol van helye a szinházművészetben.
Az egy masik kérdés hogy ők valsz' soha az életben nem akarnak vele dolgozni.
Nekem az ő helyében lesülne a pofámról a bőr ha kimennék egy bármiféle szinpadra. Nyilván azért mert soha nem tudtam volna olyan szintre sűlyedni amit ő abszolvált a vígben.
Személyesen nem vétett semmit de a hirek alapján nem tarthatom szarházinak vagy szarházi viselkedésűnek?
De, tarthatom annak.
Ha a katolikus egyháznsk esze ágában nincs megbánni a zaklatási ügyeit akkor rajtam ne kérje számon senki hogy én miert nem teszem.
Nem ezzel a témával kelek, és fekszem hidd el, de kutyából nem lesz szalonna. Most hog ezt a viselkedés a kokó, vagy az alkohol, esetleg a baszatlanság hozta ki belőle nagyon nem izgat. Már sokkal hamarabb ki kellett volna dobni onnan a picsába.
A szakma kivetette magából.
Csak egy olyan lecsuszott szinház mint a szolnoki ad neki munkát aki azt reméli hogy van annyi ázsiója az emberek szemében még, hogy bejönnek rá.