[fidelio] mindegy Creative Commons License 2017.05.08 0 0 23

Május 5-én jelent meg a Hungaroton legújabb kiadványa, A Schumann címmel, Farkas Gábor játékával. A tartalmas és kötetlen sajtótájékoztató végén a zongorista néhány Schumann-darabot szólaltatott meg (Ajánlás,..., Karnevál) a tőle megszokott elmélyült és értő módon. Kötődése a szerzőhöz igen szoros, szeretné más darabjait is felvenni, mert így Schumann újabb és újabb arcait fedezheti fel és ismertetheti meg a hallgatókkal.

A nyáron már kétfiúgyermekes kiváló zongorista rövidesen Japánba utazik a családja után, egy két évre szóló tanítási szerződés alapján.

A Hungaroton studiójában megszólaltatott Steinway zongorához való kötődése is szorosabbá vált, hiszen tavasszal a gyártó őt választotta a márka művészének.

.

.

Farkas Gábor generációjában igen sok a kiváló zongorista, de kevés olyan akad, akire azt mondanám, hogy költő. Ő az!” – így jellemezte Vásáry Tamás a Liszt-díjas zongoraművészt, akinek előadásában Robert Schumann alkotó huszonéveinek legeredetibb, emblematikus zongorakompozícióit hallhatjuk a Hungaroton legújabb  albumán.


A három remekmű – a Karnevál, az Arabeszk és a Szimfonikus etűdök – a zongoraművek évtizedében, 1834–1839 között keletkezett. A sajátos schumanni zenei nyelv kialakulása rendkívül sokat köszönhet ezeknek a viharos éveknek: az ekkor keletkezett híres zongoraciklusok egytől egyig olyan formabontó, excentrikusnak mondható művek, amelyekben az ifjúkori irodalmi és zenei élmények termékenyítő hatására a zeneszerző sajátos, csak rá jellemző ciklusalkotó gondolkodásának kialakulását ismerhetjük fel.

A lemez katalógusszáma: HCD 32798
(A fent említett sajtótájékoztató anyagából)

.

A lemezről a Fidelio is közölt anyagot, míg a május 6-i Népszavában egy majdnem egész oldalas cikk jelent meg Farkas Gáborral, Kinyitni a szíveket címmel.