Az Alan téma (időleges) zárásaként álljon itt Daniel Miller tökéletes leírása a DM egykori (sikeres) működéséről Jonathan Miller Stripped c. könyvéből:
“The way Depeche Mode have always worked is very unconventional in terms of who does what. The way it generally works is Mart writes the songs, and he’ll be involved in the studio as well, but he doesn’t really like being in the studio very much. Alan would do a lot of the legwork in the studio, and Fletch, who doesn’t really play an instrument, would be the one to shake it up from time to time by asking difficult questions or making a comment, which would make them think — not quite a catalyst, [more] a referee or a man in the street kind of attitude; very pragmatic, a pragmatist: ‘You’re spending much too long on this track; come on, get a move on.’ And that’s worked, really, one way or another."
És végülis egész ügyesen megugrotta a "Ti kis közösségetek" a témát, értékelhető, emberi hangú posztokkal, oldalszámos hivatkozásokkal, viszonylag kevés okádással, úgyhogy nem vagyok elégedetlen!
Ezt az ecetszagú, súlyos tévedésekkel teletűzdelt posztot csak neked vagyok hajlandó benyelni, de ezt nyilván tudtad, amikor betosztad ezt ide! Csak beszélgetünk, tájékozódunk, érvelgetünk és amúgymeg nem bennem kellett elmerülni, hanem Alanben. :)
Legközelebb:
- ne maradj le!
- ne személyeskedj! (erre neked külön felületet tartok fenn ugye)
- és legfőképpen: ne vedd el a játékom, mert ezért harapok! :)))
Pont fordítva: a The Cure és a PSB mazsolázgatott a New Order munkáiból. A DM-ről nem is beszélve, lásd ETS. Ja, és messze a legjobb hangú az említett bandák énekesei között. :-)
Ma véletlenül valami eszméletlenül űberfasza cuccra bukkantam, ahogy a HMV-ben böngésztem, és a Now Playing-sarokban elindítottak valami elektro-zenét, az üzlet hangfalai meg ezerrel nyomták.
80-as évek fíling, mégis modernül szól. Totál el vagyok ájulva, hogy ez a második lemezes, nagyon ügyes nyálasszájúakból álló kvartett milyen geca jól nyomja! :D
„hátha felszáll az agyatokról az Alan misztikus hangjai miatt évtizedek óta rajta ülő köd, ami megzavarja a józan ítélőképességeteket.” – Látom, h. hajlamos vagy a túlzásokra, pedig ha végre figyelmesen elolvasnád, h. mi itt többen miről beszélünk az Alan témával kapcsolatban már hosszú évek óta, akkor megértenéd végre, h. mi miatt értékeljük nagyra azt, amit Alan tett az együttesben és az együttesért(!). És akkor ennek alátámasztására álljon itt egy idézet Daniel Millertől. (Az ő szavára azért még te is adsz talán…)
„It was a pretty damning kiss-off—yet was Wilder right to feel that he had been routinely undervalued by his bandmates? Daniel Miller, for one, felt that he was probably justified in feeling aggrieved.
“I’ve always thought he was underrated by the others,” he reflected in Depeche Mode: A Biography. “Or rather, Dave valued what he did. Fletch played down what he did and Martin was just off in his world and didn’t really think about it. “It wasn’t just the musical element. Alan was the one who took the trouble to check things and listen to the cuts. He looked at the artwork, and so on. He took a lot of interest in all the aspects of it.” (Ian Gittins: Depeche Mode: Faith and Devotion; 179. oldal;)
Azért ez a rövid idézet eléggé beszédes azzal kapcsolatban, h. milyen szinten a magáénak érezte az együttest… és közvetve utal arra is, h. mennyit melózott az együttesért.
„ne könyveljük el tényként, hogy a Mode Alantől és a rászánt zsenijétől lett olyan amilyen, mert ez tényszerűen nem igaz” – Újra és újra sarkítasz, pedig senki nem állította, h. KIZÁRÓLAG Alannek köszönhető, h. olyan lett a Mode, amilyen. Természetesen mindenki kellett hozzá, és a mindenkibe beleértendő (az összes együttes tagon kívül) az egész mindenkori team, akik segítettek megalkotni ezeket a fantasztikus és ikonikus zenéket.
„„Mégis csak a zene a legfontosabb egy zenekar működésében, nem?” Nem.” – Nem igazán tudom értelmezni, amit mondasz („amiben megvolt a zene, de az összes többi nem volt meg hozzá”). Szerintem egy zenekart, előadót a zene alapján ítéli meg az ember, az vagy hatással van rá és tetszik neki, vagy nem. Mi az, h. a zene megvolt, de az összes többi meg nem?! Akkor neked mi nem tetszik a Recoilban, ha nem a zene?!
„Ha csak a minőségi stúdiómunkán múlt volna, engem valószínűleg el sem ér soha a Depeche Mode zenéje” – És valószínűleg akkor sem ért volna el soha, ha nincs minőségi stúdiómunka… Miért nem lehet megérteni, h. egyik a másik nélkül nem létezik?! (Legalábbis a DM esetében biztosan nem!) Ezt is kismilliószor kiveséztük már, h. Martin dalai önmagukban kevesek lettek volna ahhoz, h. olyan elemi hatással legyenek az emberekre, mint ahogyan a stúdióban (és a koncertekre – na vajon ki által?!) meg- és áthangszerelt (zseniálisan „felöltöztetett”) dalok tették.
„„Arról meg már beszéltünk, h. szerintünk miért tűnt el.” No most meg pont ez nem hangzott el” – Görgess már vissza! Többen is (hogy csak egy, neked direktben válaszoló hozzászólást említsek: Amphicoelias 301708) kifejtették (az elmúlt sok évben már sokszor), h. szerintük mi lehet az oka, de nyilván biztosat nem tudhatunk, csak egy ember van, aki erre hitelt érdemlő választ tudna adni.
„minek kellett mindig Alan mellé is külsős producer, ha Ő egymaga is olyan zseniális volt, mint amilyennek itt be van állítva.” – A Music For The Masses után nem kellett volna, de szerintem úgy érezték, h. inspirálólag hat(hat) rájuk, ha van egy külsős ember velük, aki a saját „kockájukon” kívülre (is) lát, és olyan ötletekkel áll elő, ami nekik eszükbe sem jutna „belsősként”. David Bascombe mondjuk kevésbé, de Flood pont ilyen volt.
„mert megkapja az arcba a rendkívül olvasatlan vagy a témában szöveget. Miért tudnék ezekről a dolgokról amúgy bármit?” – Nem az a baj, h. ha nem tudsz valamit, mert nem olvastál róla, hanem az, hogy ha ennek ellenére olyanokat állítasz, amik ténybeli tévedések, mert elég jól dokumentált dolgokról van szó. (Lásd: „Az időzítés, amikor kilépett szintén arról tanúskodik nekem, hogy pont az együttesért nem óhajtott tenni semmit, a helyzet javításáért, megmentéséért mondjuk„ ; „ha valamibe, hát a Recoilba nem tett semmiféle, az ő feltételezett szintjéhez méltó mennyiségű és minőségű melót”.) Akkor inkább kérdezz, de ne állíts!
Szubjektív hurrá következik! Találtam ma egy 10/10-es zenét. 1989-ből. És még az ETS hangzás kedvelőknek is nyugodt szívvel tudom ajánlani. Akár még ezt is hallhatták anno Alanék. Objektív korlenyomat és szubjektív kórkép következik.
Kacsával fogalmaztunk meg anno, hogy nem hiányzik Alan, ha tudomásul veszed, hogy a névazonosság és a tagok közötti átfedés ellenére ez egy másik banda. Mentség, hogy nem ők az egyetlenek, akikkel ez előfordult, és nem ők a legrosszabb példa erre, igaz, nem is a legjobban sikerült.
Sajnos nincs most időm ebbe vagy jobban beléd mászni :D de valahol te magad is példázod Alan zsenijét:
Sok év elteltével írsz újra, gyakorlatilag most hallgattad meg a SOTU óta megjelent (Alan nélküli) albumokat és úgy mentek át rajtad, mint egy pohár víz + legyintés. Ha jól sejtem, talán a Wrong az egyetlen (a SOTU-ról) ami még tetszett (és amit szerintem Alan sem tudott volna már hová fokozni)
Szóval pontosan jól érzed te is, hogy miről is van szó, amikor őt méltatjuk/hiányoljuk, a többi csak időmilliomosok szokásos szájtépése :D