Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2 órája 0 1 64701

FG-55-49 (Csepel D450)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 3 órája 0 1 64700

IE-96-23 (Opel Kadett C) & IG-31-75 (Ford Taunus)

(Fortepan 284178)

apron64 Creative Commons License 23 órája 0 3 64699

IF-41-74  /Wartburg/

 

apron64 Creative Commons License 23 órája 0 4 64698

RR-53-83  /MZ TS250/1. Pénzügyőrség./

 

Gordon Zsigmond Creative Commons License 26 órája 0 2 64697

AC-92-70 (FSO Warszawa M20)

trizs77 Creative Commons License 27 órája 0 4 64696

Volt egy kor társam.

Nem volt se osztály- se iskola társ, csak egy helyen laktunk. kb. egy idősek voltunk.

Határőrnek vitték Budapestről az Alkotás utcából.

Körmendre.

Alapkiképzés után - gondoltuk - Ady ligetre kerül.

De nem.

Felsőszölnökre került.

Csepel teherautó + GAZ-69

 

kb. 4 hónapja szolgált már mikor megkapták az első IFA-t.

Onnan kezdve vagy két évig ki se szállt az IFA-ból.

 

Kérdeztem hová a fenébe megy abban a kicsi faluban annyit azzal az autóval?

Vagy 20 évvel később megmutatta, hogy hová.

Igen szigorú napirendje volt.

Gyakorlatilag pitymallattól késő estig menetendszerint járta a járőr útvonalakat, az ilyen-olyan beosztott kisebb bázisokat illetve Szentgothárdot.

 

 

Előzmény: Széthasználó (64695)
Széthasználó Creative Commons License 28 órája 0 5 64695

 

RF-80-34
BM Határőrség 1989-90 Sopron-Balf

gugorahajni Creative Commons License 1 napja 0 2 64694

Előzmény: toas79 (64689)
UX Creative Commons License 1 napja 0 4 64693

Esetkocsi indul a Markóból, 1986:

MA 99-24, 55-45, 52-78, 50-34 stb. (Nysa 522)

(MTI offline)

mados Creative Commons License 1 napja 0 0 64692

Pont ilyen Tatra tűzoltó volt Taszáron is. Meg is hempergették a fiúk az árokban egy gyakorlat során.

Előzmény: apron64 (64672)
triplaharom Creative Commons License 1 napja -2 1 64691

Nagyon jó, hogy leírtad ezt !

Előzmény: ZsoltALM (64690)
ZsoltALM Creative Commons License 1 napja 0 4 64690

Az a szuper Lampredi motor. Később ugye a Polskit meg is büntették úgy tudom a motor miatt mert nem volt elég legyártott széria Polski 125 ezzel az eredeti Fiat 125 motorral.

S így nem építhettek volna homolog versenyautót.

Bocsi az OFF miatt.

Előzmény: mados (64681)
toas79 Creative Commons License 1 napja 0 0 64689

A Facebookon van egy werkfilm ami az Egri Csillagok forgatási jeleneteiről készült. Abból vágtam ki a felső fotót.

https://www.facebook.com/video.php/?video_id=695700388599510

Előzmény: gumidani (64684)
Desgrévres Creative Commons License 1 napja 0 4 64688

 

HR-29-66. Pécs, 1967. (Vágány János képe)

 

 

HB-07-84. Pécs, 1967. (Vágány János képe)

 

Gordon Zsigmond Creative Commons License 1 napja 0 2 64687

FH-61-24 (Żuk?)

(Fortepan 281398)

Fémmunkás Creative Commons License 1 napja 0 3 64686

Csak szebb egészben a kép.

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (64675)
gumidani Creative Commons License 1 napja 0 1 64685

Gyenge tippem az, hpogy valamilyen selejtezett Rába, vagy MÁVAG autóbusz kocsiszekrényéből készülhettek.

Előzmény: gumidani (64684)
gumidani Creative Commons License 1 napja 0 3 64684

A filmeseké egy D 352-es volt.

FD 31-25  

Ez a fortepan_207666 kép részlete. A felső származását nem tudom, de minden bizonnyal ugyanakkor készülhetett.

Előzmény: negyesi_pal (64683)
negyesi_pal Creative Commons License 1 napja 0 0 64683

Szerintem kettő, de már molyolgatok a kérdésen egy ideje. Az Egri Csillagok forgatásán is ott van a háttérben egy, de olyan pici, hogy nem lehet semmi konkrétumot megállapítani. 

Előzmény: gumidani (64680)
trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 0 64682

Nem hiszem, hogy felismerném.

Pontosítok.

Biztosan nem ismerném fel.

 

Előzmény: gumidani (64679)
mados Creative Commons License 1 napja 0 0 64681

Ő egy Polski Fiat 125 Monte Carlo., egy az egy-két darabból,ami hozzánk került. Gyárilag a Fiat 125 1600-as duplavezérműtengelyes motorja és váltója volt beépítve. 1973-as,vagy az előtti ,mert még "külső kilincses", vagyis még nyomógombos kilincse van,nem az újabb típusé,ami a Ladáéra hasonlít.

Előzmény: Gordon Zsigmond (64668)
gumidani Creative Commons License 1 napja 0 2 64680

Ezen a három képen hány autó van? Nem a háttérben levőkre gondolok. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (64674)
gumidani Creative Commons License 1 napja 0 0 64679

O eséllyel kérdem, hogy ugye, nem ez volt?

 

Előzmény: trizs77 (64677)
negyesi_pal Creative Commons License 1 napja 0 1 64678

Húúú, ha meglenne bármilyen fotó... Nagyon köszönöm

Előzmény: trizs77 (64677)
trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 9 64677

Jaaaa.

 

Pali Neked.

 

Közben megtudtam, hogy milyen kocsit újított fel az egyik osztálytársunk.

 

HISPANO  SUZA 1938 Cabriolett.

 

Mindjárt az elején tisztázzuk, hogy Ő se újította fel, de sokkal jobban megjavíttatta mint a többiek a sajátjukat.

Két pluszt adott hozzá, újra dukkóztatta, alul narancssárga lett, Őv vonal felett vaj színű.

Új összehajtható/lecsukható cabriolet tetőt kapott, barna műbőrből.

 

Azóta ugye eltelt 54 év.

A különböző osztály találkozókon (5 évente) mindíg egyre többet árult el.

Végül egy osztálytársunk összefoglalta viccesen.

 

1./ Erkölcstelen módon került egy gazdához.

2./ A gazda az oda kerülés módja és személye (fia) miatt eldugta a tanyán, szó szerint szalma bálák alá, ezért maradt száraz.

3./ Kb. 1968-ban a gazda felesége meghalt és a gazda elő merte venni és bonyolultan sok áttételen át - rendszám nélkül - eladta.

Pontosabban volt rajta rendszám, 1944-es de az 1968-ban még mutogatni se akarta.

4./ Osztálytársunk szülei pénzén javíttata meg.

5./ Egyszer vagy kétszer rést vett vele 1971-es öreg autó felvonulásokon.

6./ Mivel ha nem is hatóság de hatóság közeli emberek érdeklődni kezdtek a kocsi után, a kocsi eredete után, jobbnak látta visszavonulni.

Sok áttéten át megkeresték őt igazi vevők.

Kiderült, hogy egyenesen németnek (NSZK) eladni veszélyes, nagy a lebukási veszély.

 

7./ beiktattak egy igen aktív cseh olt timerest aki hozott ilyen cseh rendszámot a hóna alatt.

Idehaza az egyik Nyomdában (Osváth utca) egy III.éves nyomdást tanuló lány készített egy csehszlovák old tímer forgalmit és más papírokat.

Ezeket kicsit meggyűrték, öregítettek.

 

8./ Majd a német kifizette őt, 1974-ben kézbe NSZK márkával.

A Csehszlovák barátjuk beült a kocsiba rátették az igazi csehszlovák old tímer rendszámot, mellé az idehaza hamisított okmányokat és nagyon izgatottan megjelentek Rajka határ állomáson.

Az izgalom felelseges volt, símán átjutottak.

 

----------------------------------------------------------------------------------

 

Olyan mint egy rejtőjenői karcolat.

 

A kocsiról még 1971 tavaszán készült pár jép a Bp.VI.ker Aradi utcában.

Ott feszítünk egyenként mellette taknyos kamaszként.

Az a kép amin én feszítek a kocsi mellett (giccses) de még 10-15 éve megvolt.

 

 

 

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 3 64676

Ők az osztálytársaim.

 

Talán nem bántok már személyiségi jogokat..........................:-)))

 

A kocsit vezető fiú bal válla felett átkukucskál egy fiú B. Gyuri.

Ő volt az egyetlen aki a III évfolyam végén tartott jogsi vizsgán gyakorlatból megbukott a 37 főből.

Mi lett belőle ?

Autós oktató, vizsgabiztos.

Saját autós iskolája van már évtizedek óta.

 

A hölgy Hovány Béláné a magyar tanárunk.

 

A tanárnő bal könyékénél előre hajolva ül B.Tamás az örök, fő-fő szervezőnk.

Igen jó fej.

 

 

Előzmény: negyesi_pal (64670)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 1 napja 0 2 64675

FE-10-53 (ZiL-130)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 1 napja 0 2 64674

IB-434 (Csepel D350 egyedi felépítménnyel?)

apron64 Creative Commons License 1 napja 0 5 64673

GC-59-43  /Ikarus-260, Miskolc/

 

apron64 Creative Commons License 1 napja 0 5 64672

HZ-26-01  /Tatra-148. MN Pápa Légibázis, tűzoltó alegység./

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!