Jaaaa.
Pali Neked.
Közben megtudtam, hogy milyen kocsit újított fel az egyik osztálytársunk.
HISPANO SUZA 1938 Cabriolett.
Mindjárt az elején tisztázzuk, hogy Ő se újította fel, de sokkal jobban megjavíttatta mint a többiek a sajátjukat.
Két pluszt adott hozzá, újra dukkóztatta, alul narancssárga lett, Őv vonal felett vaj színű.
Új összehajtható/lecsukható cabriolet tetőt kapott, barna műbőrből.
Azóta ugye eltelt 54 év.
A különböző osztály találkozókon (5 évente) mindíg egyre többet árult el.
Végül egy osztálytársunk összefoglalta viccesen.
1./ Erkölcstelen módon került egy gazdához.
2./ A gazda az oda kerülés módja és személye (fia) miatt eldugta a tanyán, szó szerint szalma bálák alá, ezért maradt száraz.
3./ Kb. 1968-ban a gazda felesége meghalt és a gazda elő merte venni és bonyolultan sok áttételen át - rendszám nélkül - eladta.
Pontosabban volt rajta rendszám, 1944-es de az 1968-ban még mutogatni se akarta.
4./ Osztálytársunk szülei pénzén javíttata meg.
5./ Egyszer vagy kétszer rést vett vele 1971-es öreg autó felvonulásokon.
6./ Mivel ha nem is hatóság de hatóság közeli emberek érdeklődni kezdtek a kocsi után, a kocsi eredete után, jobbnak látta visszavonulni.
Sok áttéten át megkeresték őt igazi vevők.
Kiderült, hogy egyenesen németnek (NSZK) eladni veszélyes, nagy a lebukási veszély.
7./ beiktattak egy igen aktív cseh olt timerest aki hozott ilyen cseh rendszámot a hóna alatt.
Idehaza az egyik Nyomdában (Osváth utca) egy III.éves nyomdást tanuló lány készített egy csehszlovák old tímer forgalmit és más papírokat.
Ezeket kicsit meggyűrték, öregítettek.
8./ Majd a német kifizette őt, 1974-ben kézbe NSZK márkával.
A Csehszlovák barátjuk beült a kocsiba rátették az igazi csehszlovák old tímer rendszámot, mellé az idehaza hamisított okmányokat és nagyon izgatottan megjelentek Rajka határ állomáson.
Az izgalom felelseges volt, símán átjutottak.
----------------------------------------------------------------------------------
Olyan mint egy rejtőjenői karcolat.
A kocsiról még 1971 tavaszán készült pár jép a Bp.VI.ker Aradi utcában.
Ott feszítünk egyenként mellette taknyos kamaszként.
Az a kép amin én feszítek a kocsi mellett (giccses) de még 10-15 éve megvolt.