Keresés

Részletes keresés

fejes.i Creative Commons License 10 perce 0 0 68643

Nálunk itt Budakalászon az önkormányzat vmi helyi hagyomány okán a település egy részének az utcáiban cseresznyét ültetett/ültet a közterületekre. Százával vannak itt fák, a házunk előttünk is négy. Még relatív kicsik, de így sem tudjuk leszedni. Az udvaron van egy hatalmas nagy, öreg cseresznyefa, azt nem is szedjük, mert annak vmi régi típusú. apró, nem édes termése van és amúgy sem tudunk mit kezdeni ennyivel.

Előzmény: 409 (68642)
409 Creative Commons License 8 órája 0 0 68642

A két unokámmal már egy hete cseresznyén élünk, de még nem látszik a fán, hogy fogyna.... De, csak a változatosság kedvéért, a hét közepétől átállunk a másik fára. :))

Előzmény: Paco155 (68641)
Paco155 Creative Commons License 9 órája 0 2 68641

Na, a papírkutyák megent rápacsáltak.

 

Kurva jó időnk volt, nem túl meleg, nem hideg, de sütött a nap és nem volt eső sem. A házi terminátorunk természetesen ismét remekelt a főzéssel, ezúton köszönjük neki ismételten az ebédet. A cseresznye szempontjából nagyon jó lett, hogy most voltunk mert pont tökéletes. Nem túlérett de minden szem nagy, lédús, és ropogós. Ezek még a piacra is túl jók lennének, és igazából egy fának az alsó ágait is alig tudtuk megszedni olyan mennyiség volt még rajta. 

 

A házigazdánk Roland meg  -  nos ő Roland. Aki hajlandó létrát meg minden szart kihordani és a szabadidejét elvesztegetni, csak, hogy pár elmebajos telezabálja magát cseresznyével, arról nem lehet elég jót mondani.  Olyan dzsemet lehetne ebből csinálni, hogy csak na, de háziverebekkel ez nem fog menni. 

 

Köszi Roland, Köszi Vajk. 

joevagyok68 Creative Commons License 14 órája 0 0 68640

Ez is igaz.... és úgy is van valójában.

2 lehetőség van.... 

1 vagy figyelek rá, hogy max. jelzésre használjam a reflektort. Folyamatosan ne.

2 vagy be sem kötöm ( esetleg majd csak a vizsgára...)

 

- mondjuk az is kérdés, hogy egyáltalán levizsgázik-e majd úgy, teljesen más lámpája lesz ( mondjuk E jeles...) , illetve a spoilerek is hiányoznak majd róla... ( túra endúróból lesz/lett naked )

DE ez majd a jövő zenéje...  :-)

 

Köszönöm még1x a segítséget...és a türelmet !  :-)

 

A tanulság az, hogy kinnyainak nem szabad elhinni a bekötést/kiosztást bemondásra !

Meg kell győződni róla saját szemmel..

Előzmény: 409 (68636)
joevagyok68 Creative Commons License 14 órája 0 0 68639

én is attól tartok... vagyis most már biztos vagyok benne. 

Elfogadtam a hirdetésben lévő kiosztást

a hirdetésben így van/volt.

Weiß = - Abblend-/Fernlicht
Grün = + Fernlicht
Blau = + für Abblendlicht

 

ami valójában nem is úgy van !

Hanem így :

zöld a minusz

fehér a tompított +

kék a távolsági +

 

így bekötve OK...

a visszajelző is.... csak akkor világít, amikor ég a távolsági..

 

 

 

Előzmény: 409 (68635)
409 Creative Commons License 15 órája 0 0 68638

Előzmény: joevagyok68 (68637)
joevagyok68 Creative Commons License 15 órája 0 0 68637

Na megint elnézést...

Ezt elírtam..

Átkapcsolva távolságira és/vagy fénykürttel villantva, a tompított tovább világít  ( a korábbi fényerővel ), viszont a távolsági izzószál majd dupla fényerővel kezd világítani.

 

A tompított szál elalszik, nem világít tovább.... a távolsági izzószál majd dupla fényerővel kezd világítani.

 

Szóval.... kezd elegem lenni.. és kiégni a szemem ... :-)

Gondolom Nektek is...  :-)

Szóval.... ha gondoljátok ignoráljátok a hozzászólásokat..

 

Én meg visszalépek kettőt...vagy hármat.......

megnézem, hogy melyik is a H4 izzóban a tompított szál ...  :-)

és megnézem magában a lámpában az izzó bekötését, lehet nem is úgy van, ahogy a hirdetésben fel van tüntetve..

Lehet össze vissza van minden...

 

Azért köszönöm a türelmeteket.

Előzmény: joevagyok68 (68633)
409 Creative Commons License 15 órája 0 0 68636

Ja, és ha nem alszik el a tompított, azt nem fogja szeretni a H4, fényszóróval együtt túlmelegszik, akár meg is olvadhat az üveg.

Előzmény: 409 (68635)
409 Creative Commons License 15 órája 0 0 68635

Attól tartok, nem jól kötötted be a H4-et. Rajzold már le ide, hogy melyik lábára mit kötöttél.  ??

Előzmény: joevagyok68 (68633)
Amadeus214 Creative Commons License 15 órája 0 0 68634

Zárlatos izzó? Foglalat? Másikkal példányokkal próbáltad?

Előzmény: joevagyok68 (68633)
joevagyok68 Creative Commons License 15 órája 0 0 68633

Kipróbáltam..

Mind a 2 módon

 

És elnézést..... mert nem alszik el a tompított..

 

És még érdekesebben működik, mint eddig "láttam/gondoltam"... :-(

 

Gyári variációban, 2db H7 izzó belerakva.

- tompított csak akkor világít , ha jár a motor

- kapcsolóval átváltva távolságira , nem alszik el a tompított, mellé kapcsolódik fel a távolsági

- ha a gyujtás rá van adva, de nem jár a motor, akkor nem működik a fénykürt

- ha a motor a "vészmegállítóval" (jobb kormányon lévő ) leállítom, miközben a gyujtás rajta marad, akkor a helyzetjelző égve marad, a kapcsolóval átváltva távolságira felkapcsolódik mellé a távolsági izzó is.... ugyan az a fénykürttel.

- ha leveszem a gyujtást, akkor lekapcsol a helyzetjelző.

- gyujtást újból ráadva, csak a motor elindítása után kapcsol be megint a helyzetjelző.

Gondolom - a rajzon is látható - relé miatt.

 

Az alábbi lámpát kötöttem be 1 db H4-el, a lámpa leírásának és a korábban leírtaknak megfelelően.. (úgy is, hogy a H7 caatlakozó távolsági minusz nem volt bekötve és úgy is, hogy be volt kötve/közösítve volt a tompított minusszal )

https://www.germany-motorsports.com/scheinwerfer/motorrad-scheinwerfer-classic-british-style-h4-schwarz-matt-klar-7-zoll.html

Schwarz = - Standlicht
Braun = + Standlicht
Weiß = - Abblend-/Fernlicht
Grün = + Fernlicht
Blau = + für Abblendlicht

 

Viszont...most jobban megnézve ha elindul a motor, akkor a H4 izzó mind2 izzószála világít !

Kb. ugyan akkora "fényerővel".

Átkapcsolva távolságira és/vagy fénykürttel villantva, a tompított tovább világít  ( a korábbi fényerővel ), viszont a távolsági izzószál majd dupla fényerővel kezd világítani.

Szemre olyan, ha a tompítottra van kapcsolva, akkor mintha a tompítottra menő feszültség/áramerősség a 2 szálon fele-fele arányban oszlana el.

 

Szóval most már mégannyira sem értem..

Előzmény: joevagyok68 (68632)
joevagyok68 Creative Commons License 17 órája 0 0 68632

Szia(sztok)

Köszönöm az agyalást.

 

"ha jár a motor mindig világít tompított. A távolsági felkapcsolásakor is. Így a fénykürt is működik járó motornál.

Ezért kérdeztem meg tőle, hogy a tompított mindig világít, vagy elalszik ha átkapcsolja távolságira? Azt írta elalszik."

 

Igen azt írtam, mert úgy "rémlett".... de most , hogy ezt leírtad elbizonytalanodtam  :-O

Majd délután ránézek..  elnézést, ha összezavartam a gondolatmenetet  :-) 

Ami biztos

- csak akkor van tompított, ha jár a motor.

- fénykürt is csak akkor van.

- Ha a gyujtás van csak ráadva ( tehát nem jár a motor ) , akkor nem működik a fénykürt !

 

Szóval ránézek még1x... H4 izzóval és megpróbálom visszarakni a 2 db H7-et és úgy is...

Hogy minden biztos legyen.

 

Előzmény: 409 (68631)
409 Creative Commons License 18 órája 0 0 68631

 

 A rajz szerint a világítást nem kell bekapcsolni, ha jár a motor mindig világít tompított. A távolsági felkapcsolásakor is. Így a fénykürt is működik járó motornál.

Ezért kérdeztem meg tőle, hogy a tompított mindig világít, vagy elalszik ha átkapcsolja távolságira? Azt írta elalszik.

 

"én egy rossz testelésre tippelnék"

 

Az lesz a baj, hogy ez magában a H4-es izzóban lesz. Ha a visszajelző egy mezei izzó lenne, nem is lenne gond, de a ledes visszajelzőnek elég ennyi, hogy "megzavarodjon".

Előzmény: BJaca (68630)
BJaca Creative Commons License 19 órája 0 0 68630

https://old.moto4.ru/manuals/kawasaki_versys650/kawasaki_versys_650_2007_service_manual.pdf

 

547. oldalon van a világítás. Ha jól nézem, a távolsági egyszerre világít a tompítottal. Bár az is furcsa, hogy világítás nélkül nincs fénykürt. 

Ha a visszajelző világít, akkor én egy rossz testelésre tippelnék. Bekapcsolt világításnál mérj feszültséget a lámpa negatívja és az akku negatívja közt.

Előzmény: joevagyok68 (68621)
409 Creative Commons License 19 órája 0 0 68629

 

 De neki működik minden lámpája!

Előzmény: Mindenváró Ádám (68627)
409 Creative Commons License 19 órája 0 0 68628

Biztosan nem így van bekötve. Így nem tud fénykürtöt használni, és ugyanúgy nem működne a távolsági visszajelzője sem. (ami most az alap probléma)

Előzmény: BJaca (68626)
Mindenváró Ádám Creative Commons License 21 órája 0 0 68627

Nekem volt hasonló problémától szenvedő járművem.Korábban már korbácsokat bontottak meg, de végül nem lett megjavítva, úgy került hozzám. A jobbos tompított nem működött, de a távolsági visszajelző egyfolytában.

Az egyik szemre hibátlan biztosíték volt rossz a biztosíték táblában. Teljesen véletlenül, vak tyúk alapon "javítottam meg".

Megpróbálnám egyenként kihúzni a biztiket, próba, majd visszatenni egy másikat ami biztosan jó.

 

 

Előzmény: joevagyok68 (68621)
BJaca Creative Commons License 22 órája 0 0 68626

Félreértettél, ez csak egy tipp, hogy akár így is lehet bekötve. Méregetés nélkül ezt nem lehet messziről megoldani. 

Előzmény: 409 (68625)
409 Creative Commons License 1 napja 0 0 68625

A helyzetjelző nem "dumál" bele, azt teljesen más áramkörön van.

 

A vázolt bekötéseddel annyi a gond, hogy ugyanúgy nem oldja meg az eddigi visszajelző problémát. (azon túl, hogy H4-es izzóval kivitelezhetetlen)

Mindenesetre adott egy kábelezés amivel a fényszóró/k/ most is működnek, azt átalakítani, átkábelezni rendesen szopás lenne.

Előzmény: BJaca (68624)
BJaca Creative Commons License 1 napja 0 0 68624

Én első körben visszaállítanám az eredeti állapotot, aztán kivenném a két izzót, és nekiállnék mérni. Ja, a hátsó izzót is ki kellene venni, mert beledumál a mérésbe. 

Első körben feszültséget mérnék az akku negatívhoz képest, hogy lekapcsolt állapotban van-e feszültség valahol. Utána azt mérném, hogy melyik lábak vannak direktben testre kötve, illetve van-e közösített lábuk.

 

De még ezt a megoldást is el tudom képzelni:

Előzmény: joevagyok68 (68621)
Paco155 Creative Commons License 1 napja 0 0 68623

Elolvastam, de nem tudok többet, jobbat mondani mint az eddig elhangzottak. Ez nem egy ördöglakat, fel kell rajzolni magadnak, hogy eddig hogyan volt, és ugyanazt a kapcsolást összerakni a másikkal. Az egyetlen ami érdekes lehet hogy  izzó eseténem nincs plusz meg mínusz oldal, még ha elsőr a vezetékekből úgy is tűnik. Az, hogy melyik irányba folyik rajta az áram, az lényegtelen. 

Előzmény: joevagyok68 (68621)
sr1 Creative Commons License 1 napja 0 0 68622

Átszúrási vasalást kell alkalmazni a nehéz gépek alapozásánál, ha dinamikus terhelések is felléphetnek.

A nyírási terhelések miatt. Attól minden vasalóbrigád irtózik. 

 

 

Előzmény: d_feco (68620)
joevagyok68 Creative Commons License 1 napja 0 0 68621

Sziasztok !
Lenne egy kis problémám... megköszönném,ha valaki segítene/tudná a megoldást..

Eddigi tapasztalataim alapján itt sok széles látókörű ember szokott megfordulni.  :-)

 

A hobby elektronikában a kérdés 

https://forum.index.hu/Topic/showTopicList?t=9017968

előre is köszi

dj

d_feco Creative Commons License 1 napja 0 0 68620

"sok építő cég nem is foglalkozik velük"

 

Nem csodálom, hogy nem foglalkoznak vele. A hajlítógép* leírásban szerepelt, hogy milyen kritériumok vannak a telepítés és a beüzemelés folyamán. A rögzítési pontoknál legalább 80 centi mély, 30x30 vasalt betonalap (talajfüggő - néha kellhet mélyebb és szélesebb is), méterenként ~0,2 mm eltérés engedélyezett a vízszinteshez képest. 

 

*Az sem volt egy igazán sikeres projekt...

Előzmény: fejes.i (68619)
fejes.i Creative Commons License 1 napja 0 0 68619

d_feco:

csak áthoztam ide az offba:

van egy ismerősöm, akinek arra van vállalkozása, hogy üzemekben gép alapokat betonoz.

Azt mondja, ezek jellemzően bonyolultabb rajzok- vasalások, stb, ezért sok építő cég nem is foglalkozik velük, de ő valahogy megtalálta ezt a piacot és láthatóan elég jól megy neki.

 

rferi Creative Commons License 2 napja 0 0 68618

Ja, és a TKI a Támogatott Kutatóhelyek Irodája rövidítése, nem a Társadalomtudományié

Előzmény: halaloszto (68605)
rferi Creative Commons License 2 napja 0 0 68617

Az MTA TKI átalakulások után most ez a nevük.

És vannak közös kutatásaink, emiatt közösen leltározunk a napokban. Amiatt kerestek.

Csak eddig ilyen számot nem láttam, az zavart meg.

Előzmény: halaloszto (68605)
pali923 Creative Commons License 2 napja 0 0 68616

Ez nagyon naiv reménykedés, hogy majd lenyomozzák a hívást pár perc alatt. Mire odaérsz egy hozzáértőhöz, már sehol sincsenek.

 

Olvastam egy esetről, ahol valakinek lenyúlták a pénzét, konkrétan 700.000 Ft-ot, és ezt észlelte is már beszélgetés közben. Azonnal hívta a bankját, ahol 7 azaz hét percig tartott, mire a bankban felfogták, mi történt, és letiltották a számláját. Ezalatt még pár millát elvittek a számláról. Békéltető testület elé került, ha igaz, és ott az a döntés született, hogy a 700.000 Ft az ügyfél sara, de a többit a banknak kell állnia, mert nem voltak a helyzet magaslatán.

 

Sajnos május elején ellopták a telefonomat. Én is hívtam a bankomat, mert voltak rajta bankos szoftverek (bankkártyát pont ezért soha nem rögzítek rajta). A letiltásokra kitalált telefonszámon is azzal kezdik, hogy "tájékoztatjuk, hogy..." Eltelt legalább 2 perc, mire eljutottam egy ügyintézőhöz. Egy ügyes hekker ezalatt mindent elvihet a számládról vagy a kártyádról.

Előzmény: _cvisoma_ (68607)
fejes.i Creative Commons License 2 napja 0 0 68615

Olyanom nincs.

 

Előzmény: Paco155 (68612)
Amadeus214 Creative Commons License 2 napja 0 1 68614

már ültem le a géphez, hogy bejelentkezzek... 

 

 

Szerencsére itt mindenki hamar átlátott a szitán. Nekem sem volt nehéz dolgom, mert olyan bank nevében kerestek, ahol nem volt számlám.

De mondjuk el azoknak, akik még nem találkoztak ezzel a csalással, hogy nagyon profin hozzák egy banki ügyfélszolgálat kommunikációját és képesek nagy nyomást helyezni az emberre. Ha betalál véletlenül a bank neve és kevésbé járatos a delikvens a banki ügymenetekben, akkor könnyen bajba kerülhet. Terjesszétek az igét, főleg az idősebb, kevéssé járatos ismerősök között, hogy járványszerűen terjed ez a csalás, legyenek óvatosak, ne higgyék magukat becsaphatatlannak. 

Előzmény: Paco155 (68613)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!