Akik szeretik a By,Bhv,Bo,Bx.....
Mielőtt feltennéd a személykocsikkal kapcsolatos kérdésed, kérjük, nézz szét az alábbi oldalakon, mert lehet, hogy megtalálod rá a választ!
Kocsik adataival foglalkozó oldalak:
http://vasutikocsi.atw.hu/
Személykocsi fővizsgák: (KISABLAK)
Cseh összefoglaló a MÁV-Start járműveiről:
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_dd.php
http://www.vagonweb.cz/popisy/MAV_START_osobni_vozy_rd.php
Függ attól, hogy milyen állapotú a kocsi, kik, hol, mennyire felkészülten, miből, stb. csinálják.
Nem ismerem, hogy a Bz 53000-res kocsisorozat milyen, gondolom, hogy acélvázas. Ha ebben a formában akarod megtartani, akkor futásképesre mondjuk 20 millió. Ha "otthon", saját magad csinálgatod, használt anyagokból, akkor mondjuk 2-3 millió. De a kocsi nem lesz futásképes. Ha a 2 tg. vasvázasat vissza akarod alakíttatni 2 tg. favázasra, az lehet, hogy még több, mondjuk 50-100 millió. De ezek csak tippek!
Ennyi erővel akár a Termes 53-ast is összerakhatnák. Itthon van, és a faváz teljesen el van rohadva, a kocsi nemsokára összeszakad. Nem túl "múzeumilag korrekt" a meglátásom, de a rossz favázra hivatkozva föl lehetne építeni a kocsira egy acél, vagy új, tiszta favázat. Ráadásul, elvileg ez a kocsi legalább egyszer közlekeett a Turánban, szóval passzolna is egy esetleges szerelvénybe.
"Az említett jogi problémák a vasútvonallal kapcsolatban kimondottan nehezen megoldhatónak tűnnek." - neked, ezzel a hozzáállással, konkrétan megoldhatatlan.
Van SOK pénzed ÉS SOK politikai tőkéd? Nagyon sok? Nincs? Akkor hagyd.
Pár néha-néha felbukkanó, dolgozni azért annyira mégse akaró önkéntes, kézi szerszámokkal nem fog külföldi turistáskodásra alkalmas pályát csinálni abból az elenyészett vacakból, ami a Nagy-Burmából maradt. Hajtányozásra se lesz jó, arra még kevésbé, hogy akárcsak egy Bz-t rágurits.
Kedves hozzászólók! Köszönöm szépen az információkat! A 2021-es megszűntetésről tudtam, de az építési terv bejelentéséről nem. Az említett jogi problémák a vasútvonallal kapcsolatban kimondottan nehezen megoldhatónak tűnnek. Emellett a nyomvonalon létesítendő kerékpárút tervének meghiúsítása is nagy erőfeszítéseket kíván majd. A Vasútmániások ide! topikban még folytatom majd az erről szóló diskurzust, hátha valakinek valami beugrik, amivel a vonalat meg lehet menteni.
Ezzel az ötlettel van egy nem is olyan apró probléma, nevezetesen, hogy 2021 óta jogilag már nem létezik az a vasútvonal, megszűnt annak lenni. Így ott senki sem fog vasútvonal létesítésére, üzemeltetésére engedélyt kapni.
Az OFFos álmodozásom után egy ehhez kapcsolódó kérdés: körül belül mennyibe kerülne egy Bz 53000-es kocsi felújítása, amely kiterjed a vázszerkezetre is? Például a parkban álló GySEV-es Dtz kocsié milyen sok pénzt emésztene fel?
Nem lóg bilibe a kezed, sőt! Szerintem civil összefogással néhány év alatt össze lehetne egyet hozni. Még a 76-os vonalig se kell menni, hogy erre alkalmas vonalat találjunk: itt van a Nagy-Burma! Ki kell gazolni meg elég sok dolgot pótolni rajta (például a vágánykereszteket az 50-es villamosnál, a 142-esnél és a megbontott szakaszokat), de alapvetően tökéletes lenne nosztalgiaforgalomra. Sokak számára kifogásolható ennél a vonalnál a lakóövezet közelsége, de véleményem szerint pont az ennek köszönhető könnyű elérhetőség az előnye. Ide akár a külföldi turista is ki tud találni, aki csak pár napra jött Budapestre. Ehhez hasonlítható nem lenne egy európai fővárosban sem (tudomásom szerint).
Üdvözlettel: Schlieren
U.i.: Én szívesen létrehoznék egy egyesület, amely ennek a vonalnak a felújításával, üzemeltetésével foglalkozik. Csak kell legalább 10 alapítótag hozzá. Aki ugyanígy vállalkozó szellemű, az írjon nekem nyugodtan és akkor közösen megtervezzük, mit hogyan csinálunk majd. E-mail címem: iregipeter65@gmail.com
A 318-as BDt/BDdf vezérlő 2024. október 31-ig biztos, hogy az Északi Járműjavítóban/Közlekedési múzeumban martad, mert most éppen a ma megnyílt "Mivel megyünk? Energiamix a közlekedésben" című időszaki kiállításon van beépítve/tekinthető meg.
A balesetek oka többnyire (az emlegetett esetek mindegyikében) emberi hiba volt és nem a személykocsik favázas felépítménye.
Ám a vasúti balesetek súlyosságát (az utasok sérülésének mértékét) befolyásolja a személykocsik felépítményének milyensége. (passzív biztonsága)
Ha nem lenne világos, akkor egy hasonlat: A közúti közlekedésben a biztonsági öv, vagy a bukósisak használatának az elmulasztása nem okoz balesetet. De a baleseteknél bekövetkező személyi sérülések súlyosságát igenis növeli.
"Én személy szerint nem "tiltanám le" az ilyen kocsik közlekedését, de akkor forgalmi szempontból kevésbé kurrens időben menjen, akár állomástávolság közlekedési rendben, extra oldalvédelemmel (forgalmi korlátozással) az állomásokon. Az megoldás lehetne a kockázattal kapcsolatos aggályokra és a favázas jármű közlekedésére is."
Erre lenne jó egy olyan megszűntetett/felhagyott mellékvonal, ahol angol (vagy akár cseh) mintára múzeumvasutat lehetne üzemeltetni 20-30-40 km/h-val. A 76-os vonal erre például alkalmas lehetett volna: közel van a fővároshoz, viszonylag szép tájakon vezet, útbaesik a Bánki-tó, amelyben lehet pecázni, pancsikolni, fesztiválhelyszín stb. Nem feltétlenül a komplett, 18 km-es vonalban lehet gondolkodni, hanem mondjuk Romhány és Rétság (~10-11 km) vagy Bánk (~6 km) között.
A kocsik favázas volta nem oka, hanem okozata volt a tömegszerencsétlenségnek. Mindhárom baleset oka a túlterhelt forgalmi szolgálattevő extrém túlterheltsége okán következett be. A herceghalmi baleset idején ráadásul semmilyen acélvázas kocsi nem létezett még.
Tehát ma erre mutogatni, még mindig él az a gondolkodásmód, hogy a "nosztalgiaüzem" részére készül...
Egyenként 80-100 km/h-val ment egymás felé a két motorvonat, frontális ütközés ívben, és ehhez képest a halottak és súlyos sérültek száma "csekély" (egy halott sem elfogadható, de nem mindegy, hányan vesznek oda egy balesetes járműben).
Szóval nem véletlen vannak ellenérzések, amikor egy, a mai biztonsági követelményeknek nem megfelelő járművet szeretnénk közlekedtetni "normál" vonatok között.
Én személy szerint nem "tiltanám le" az ilyen kocsik közlekedését, de akkor forgalmi szempontból kevésbé kurrens időben menjen, akár állomástávolság közlekedési rendben, extra oldalvédelemmel (forgalmi korlátozással) az állomásokon. Az megoldás lehetne a kockázattal kapcsolatos aggályokra és a favázas jármű közlekedésére is.
De van a nesselsdorfi képek között is olyan, ahol látszik hasonló lemezes erősítés.
(Megjegyzem: a faváz csak baleset esetén kockázatos, mert kevésbé szilárd, valamint a törööt fadarabok fel tudják nyársalni az embert. Viszont ilyen esetben tök mindegy, hogy erősített-e a faváz acél elemekkel, avagy sem.)
"A csehek nem akarták visszadani a többi kocsit. Miután most kiégtek, ők erőszakolnák, hogy vegye vissza a magyar állam."
Fújják föl...! De egyébként mindegyik kocsi sérült? Mert mintha Lovász Gyuri korábbi képeiből nekem az jött le, hogy több kocsi volt ott, mint amennyi sérült. A 11-es kalauzkocsi szerintem nem égett.
Amikor ezt mondják, akkor bemutatom a holland múzeumvasűt korhű módon, vasazás nélkül épített favázas személykocsiját... erre a szokásos válasz: Herceghalom, Császárfürdő, Mende.
Csakhogy mindhárom tömegbalesetet a forgalmi szolgálattevő hibája idézte elő.