Keresés

Részletes keresés

rezgaras Creative Commons License 2 napja -1 0 67702

Nem régen arra jártam biciklivel. Hát a turistákat nem oda vinném. :-((

Előzmény: valya con dios (67699)
nagyfevoz Creative Commons License 3 napja 0 0 67701

Laikusként írom, tévedés joga fenntartva.

Függ attól, hogy milyen állapotú a kocsi, kik, hol, mennyire felkészülten, miből, stb. csinálják.

Nem ismerem, hogy a Bz 53000-res kocsisorozat milyen, gondolom, hogy acélvázas. Ha ebben a formában akarod megtartani, akkor futásképesre mondjuk 20 millió. Ha "otthon", saját magad csinálgatod, használt anyagokból, akkor mondjuk 2-3 millió. De a kocsi nem lesz futásképes. Ha a 2 tg. vasvázasat vissza akarod alakíttatni 2 tg. favázasra, az lehet, hogy még több, mondjuk 50-100 millió. De ezek csak tippek!

Előzmény: schlierenkocsi (67691)
nagyfevoz Creative Commons License 3 napja 0 0 67700

Ennyi erővel akár a Termes 53-ast is összerakhatnák. Itthon van, és a faváz teljesen el van rohadva, a kocsi nemsokára összeszakad. Nem túl "múzeumilag korrekt" a meglátásom, de a rossz favázra hivatkozva föl lehetne építeni a kocsira egy acél, vagy új, tiszta favázat. Ráadásul, elvileg ez a kocsi legalább egyszer közlekeett a Turánban, szóval passzolna is egy esetleges szerelvénybe. 

Előzmény: alkotasu (67676)
valya con dios Creative Commons License 3 napja 0 4 67699

Azt se tudod, miről beszélsz.

 

"Az említett jogi problémák a vasútvonallal kapcsolatban kimondottan nehezen megoldhatónak tűnnek." - neked, ezzel a hozzáállással, konkrétan megoldhatatlan.

 

Van SOK pénzed ÉS SOK politikai tőkéd? Nagyon sok? Nincs? Akkor hagyd.

 

Pár néha-néha felbukkanó, dolgozni azért annyira mégse akaró önkéntes, kézi szerszámokkal nem fog külföldi turistáskodásra alkalmas pályát csinálni abból az elenyészett vacakból, ami a Nagy-Burmából maradt. Hajtányozásra se lesz jó, arra még kevésbé, hogy akárcsak egy Bz-t rágurits.

Előzmény: schlierenkocsi (67698)
schlierenkocsi Creative Commons License 3 napja -2 0 67698

OFF

Kedves hozzászólók! Köszönöm szépen az információkat! A 2021-es megszűntetésről tudtam, de az építési terv bejelentéséről nem. Az említett jogi problémák a vasútvonallal kapcsolatban kimondottan nehezen megoldhatónak tűnnek. Emellett a nyomvonalon létesítendő kerékpárút tervének meghiúsítása is nagy erőfeszítéseket kíván majd. A Vasútmániások ide! topikban még folytatom majd az erről szóló diskurzust, hátha valakinek valami beugrik, amivel a vonalat meg lehet menteni.

Tisztelettel: Schlieren

On

division by zero Creative Commons License 5 napja 0 0 67697
Előzmény: Ashi Valkoinen (67693)
szivats Creative Commons License 5 napja -1 1 67696

Igazából off topic, de egy eheti megerősítés a Nagy-Burma nem létezéséről, beszántásáról:

 

https://index.hu/gazdasag/2024/05/02/lakonegyed-budapest-beruhazas-fatelep-epitkezes-magyar-epitok/

 

Előzmény: r1232 (67692)
róbertke Creative Commons License 5 napja 0 0 67695

Rail Cargo Hungaria Zrt. Árudíjszabás

1.sz. melléklet

ÁRUDÍJSZABÁSI KILOMÉTERMUTATÓ

 

Ott sem szerepel, tehát az áruszállítás is szünetel. 

Előzmény: Ashi Valkoinen (67693)
róbertke Creative Commons License 5 napja 0 0 67694

Előzmény: Ashi Valkoinen (67693)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 5 napja 0 0 67693

Diósjenő-Romhány még vasútvonal?

Előzmény: r1232 (67692)
r1232 Creative Commons License 6 napja 0 1 67692

Ezzel az ötlettel van egy nem is olyan apró probléma, nevezetesen, hogy 2021 óta jogilag már nem létezik az a vasútvonal, megszűnt annak lenni. Így ott senki sem fog vasútvonal létesítésére, üzemeltetésére engedélyt kapni.

Előzmény: schlierenkocsi (67690)
schlierenkocsi Creative Commons License 6 napja 0 0 67691

Az OFFos álmodozásom után egy ehhez kapcsolódó kérdés: körül belül mennyibe kerülne egy Bz 53000-es kocsi felújítása, amely kiterjed a vázszerkezetre is? Például a parkban álló GySEV-es Dtz kocsié milyen sok pénzt emésztene fel?

 

 

 

schlierenkocsi Creative Commons License 6 napja -1 1 67690

Kedves SÜNÖCSKe!

Nem lóg bilibe a kezed, sőt! Szerintem civil összefogással néhány év alatt össze lehetne egyet hozni. Még a 76-os vonalig se kell menni, hogy erre alkalmas vonalat találjunk: itt van a Nagy-Burma! Ki kell gazolni meg elég sok dolgot pótolni rajta (például a vágánykereszteket az 50-es villamosnál, a 142-esnél és a megbontott szakaszokat), de alapvetően tökéletes lenne nosztalgiaforgalomra. Sokak számára kifogásolható ennél a vonalnál a lakóövezet közelsége, de véleményem szerint pont az ennek köszönhető könnyű elérhetőség az előnye. Ide akár a külföldi turista is ki tud találni, aki csak pár napra jött Budapestre. Ehhez hasonlítható nem lenne egy európai fővárosban sem (tudomásom szerint).

Üdvözlettel: Schlieren

U.i.: Én szívesen létrehoznék egy egyesület, amely ennek a vonalnak a felújításával, üzemeltetésével foglalkozik. Csak kell legalább 10 alapítótag hozzá. Aki ugyanígy vállalkozó szellemű, az írjon nekem nyugodtan és akkor közösen megtervezzük, mit hogyan csinálunk majd. E-mail címem: iregipeter65@gmail.com

Előzmény: SÜNÖCSKe (67681)
szivats Creative Commons License 2024.05.02 -1 1 67689

Nem tudom, hogy a fővizsga lejárta volt-e az oka, de Miskolcról 60 km/h-s sebességgel volt csak továbbítható anno Budapestre.

És tegnap pl. valami olyasmit is magyaráztak, hogy a légtartálya környékéről hiányzik valami.

Előzmény: Tractron (67685)
C50 Creative Commons License 2024.05.02 0 1 67688

Szilihez.

Előzmény: róbertke (67687)
róbertke Creative Commons License 2024.05.02 -1 4 67687

Ott van négy éve a 149-es BDdf Retrónak elkészítve, minek még egy? :-))

Előzmény: Tractron (67685)
FejesAntal Creative Commons License 2024.05.02 -1 0 67686

A Start tárolói kis túlzással teli vannak, miért a múzeumi járművekre vágyakoznak egyesek?

Előzmény: Tractron (67685)
Tractron Creative Commons License 2024.05.01 -3 0 67685

Abszolút elképzelhetetlen, hogy valaha még helyrehozzák üzemképes retrónak? Talán minden megvan még benne.

Előzmény: szivats (67684)
szivats Creative Commons License 2024.05.01 -1 1 67684

A 318-as BDt/BDdf vezérlő 2024. október 31-ig biztos, hogy az Északi Járműjavítóban/Közlekedési múzeumban martad, mert most éppen a ma megnyílt "Mivel megyünk? Energiamix a közlekedésben" című időszaki kiállításon van beépítve/tekinthető meg.

Előzmény: _nyunyuka (66617)
Bárdos Imre Creative Commons License 2024.04.30 -1 0 67683

Nem Mende, Paládicspuszta. Mendénél a Bah 4844 és a Bah 4978 sérült. Főleg az első akkor sem tudott volna jöbban összetörni, ha favázas. 

Előzmény: FejesAntal (67674)
gumidani Creative Commons License 2024.04.30 0 5 67682

Jó lenne néhány dolgot elkülöníteni!

 

A balesetek oka többnyire (az emlegetett esetek mindegyikében) emberi hiba volt és nem a személykocsik favázas felépítménye. 

Ám a vasúti balesetek súlyosságát (az utasok sérülésének mértékét) befolyásolja a személykocsik felépítményének milyensége. (passzív biztonsága)

 

Ha nem lenne világos, akkor egy hasonlat: A közúti közlekedésben a biztonsági öv, vagy a bukósisak  használatának az elmulasztása nem okoz balesetet. De a baleseteknél bekövetkező személyi sérülések súlyosságát igenis növeli.

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2024.04.30 0 6 67681

"Én személy szerint nem "tiltanám le" az ilyen kocsik közlekedését, de akkor forgalmi szempontból kevésbé kurrens időben menjen, akár állomástávolság közlekedési rendben, extra oldalvédelemmel (forgalmi korlátozással) az állomásokon. Az megoldás lehetne a kockázattal kapcsolatos aggályokra és a favázas jármű közlekedésére is."

 

Erre lenne jó egy olyan megszűntetett/felhagyott mellékvonal, ahol angol (vagy akár cseh) mintára múzeumvasutat lehetne üzemeltetni 20-30-40 km/h-val. A 76-os vonal erre például alkalmas lehetett volna: közel van a fővároshoz, viszonylag szép tájakon vezet, útbaesik a Bánki-tó, amelyben lehet pecázni, pancsikolni, fesztiválhelyszín stb. Nem feltétlenül a komplett, 18 km-es vonalban lehet gondolkodni, hanem mondjuk Romhány és Rétság (~10-11 km) vagy Bánk (~6 km) között.

 

Ehh, bilibe lóg a kezem.

Előzmény: Ashi Valkoinen (67678)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.04.30 0 0 67680

"Mindhárom balesetben növelte a halottak és súlyos sérültek számát az érintett kocsik favázas mivolta."

 

Ezt írtam, semmi többet.

Miért akarsz többet belelátni?

 

"A kocsik favázas volta nem oka, hanem okozata volt a tömegszerencsétlenségnek."

Előzmény: FejesAntal (67679)
FejesAntal Creative Commons License 2024.04.30 -1 1 67679

A kocsik favázas volta nem oka, hanem okozata volt a tömegszerencsétlenségnek. Mindhárom baleset oka a túlterhelt forgalmi szolgálattevő extrém túlterheltsége okán következett be. A herceghalmi baleset idején ráadásul semmilyen acélvázas kocsi nem létezett még.

Tehát ma erre mutogatni, még mindig él az a gondolkodásmód, hogy a "nosztalgiaüzem" részére készül... 

Előzmény: Ashi Valkoinen (67678)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.04.30 -1 1 67678

"Csakhogy mindhárom tömegbalesetet a forgalmi szolgálattevő hibája idézte elő."

Mindhárom balesetben növelte a halottak és súlyos sérültek számát az érintett kocsik favázas mivolta.

http://www.regionalbahn.hu/2016/02/Unfall-Mangfalltalbahn.html

 

 

Egyenként 80-100 km/h-val ment egymás felé a két motorvonat, frontális ütközés ívben, és ehhez képest a halottak és súlyos sérültek száma "csekély" (egy halott sem elfogadható, de nem mindegy, hányan vesznek oda egy balesetes járműben).

 

Szóval nem véletlen vannak ellenérzések, amikor egy, a mai biztonsági követelményeknek nem megfelelő járművet szeretnénk közlekedtetni "normál" vonatok között. 

 

Én személy szerint nem "tiltanám le" az ilyen kocsik közlekedését, de akkor forgalmi szempontból kevésbé kurrens időben menjen, akár állomástávolság közlekedési rendben, extra oldalvédelemmel (forgalmi korlátozással) az állomásokon. Az megoldás lehetne a kockázattal kapcsolatos aggályokra és a favázas jármű közlekedésére is.

Előzmény: FejesAntal (67674)
FejesAntal Creative Commons License 2024.04.30 -1 0 67677

Az ott készült képek nyomán mind égett. A kalauzkocsira meg nem áldozna senki - mert "csak" egy kalauzkocsi, nem látványos.

Előzmény: alkotasu (67676)
alkotasu Creative Commons License 2024.04.29 -1 4 67676

Egy favázas kocsi attól még tiszta favázas marad, hogy használnak benne erősítéseket.

 

1948-as kép:
https://nemzetiarchivum.hu/photobank/item/MTI-FOTO-WHRlMmtUWWJsenhNZ1V0cFdXajB2WEp0OTd3dHhXVEN4TnZHT3lrbzhwOD0

 

De van a nesselsdorfi képek között is olyan, ahol látszik hasonló lemezes erősítés.

 

(Megjegyzem: a faváz csak baleset esetén kockázatos, mert kevésbé szilárd, valamint a törööt fadarabok fel tudják nyársalni az embert. Viszont ilyen esetben tök mindegy, hogy erősített-e a faváz acél elemekkel, avagy sem.)

 

"A csehek nem akarták visszadani a többi kocsit. Miután most kiégtek, ők erőszakolnák, hogy vegye vissza a magyar állam."

Fújják föl...! De egyébként mindegyik kocsi sérült? Mert mintha Lovász Gyuri korábbi képeiből nekem az jött le, hogy több kocsi volt ott, mint amennyi sérült. A 11-es kalauzkocsi szerintem nem égett.

https://www.google.hu/maps/place/Jarom%C4%9B%C5%99,+Csehorsz%C3%A1g/@50.3404096,15.9044959,98m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x470e7df464c530ed:0x400af0f66152500!8m2!3d50.3568041!4d15.924138!16zL20vMDY4c2Y3?entry=ttu

Előzmény: FejesAntal (67668)
Alien Angel Creative Commons License 2024.04.29 0 1 67675

A bűnmegelőzési javaslatban emlegetett kapcsolóleszerelés dramatizált formában 1968-ból. Ez meg egy példa a fülkeajtó vászonrolójának célszerű alkalmazására :)

Előzmény: rm40 (67643)
FejesAntal Creative Commons License 2024.04.28 -2 0 67674

Amikor ezt mondják, akkor bemutatom a holland múzeumvasűt korhű módon, vasazás nélkül épített favázas személykocsiját... erre  a szokásos válasz: Herceghalom, Császárfürdő, Mende.

Csakhogy mindhárom tömegbalesetet a forgalmi szolgálattevő hibája idézte elő.

Előzmény: C50 (67673)
C50 Creative Commons License 2024.04.28 -1 3 67673

Az üzemeltethetőséghez mindig kell némi kompromisszum. Mindenesetre menet közben nyekereg, recseg-ropog ahogy egy igazi favázas kocsinak kell:-)

Előzmény: FejesAntal (67672)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!