igen, a pénztelen kisnyugdíjas terjesztené ki a télen nem fagyunk meg projektet arra, hogy közlekedjünk szeméttel tüzelve
(erről beugrott a még madmax jellegűbb masina: 2 kerekű kerti traktor kis pótkocsival. Ezen a kerti traktor egy kazán, és egy mini gőzgép, akár az eredeti benzines motorból is lehetne faragni ilyet, a dugattyúk megvannak benne, csak kazán kell, meg gőzforrás. Na ez mehet a gumicsízmától kezdve az árokpartról begyűjtött polietilén petpalackig mindennel. A végén talán kipucolják az erdőket a telekre kijáró kisnyugdíjasok)
Nagyon részletes leírása a folyamatnak, és a jelenleg használt kísérleti berendezésüknek a létesítménynek, amely már igen közel áll hozzá, hogy beinduljon a hidrogén-boron fúzió, tehát, hogy energiát legyen képes termelni.
A lényeg: a hidrogén és boron nem radioaktív, és gyakori (tehát nem drága) elemek, valamint, hogy a fúzió nagyon kevés neutron (innen a neve is) létrejöttével jár.
Hmm, miközben néztem a videót, az le lett szedve.. :(
Azért mert nem hülyék a tervezők, mérnökök, és ezért csak ott alkalmazzák ahol van értelme és helye.
Egy mobil jármű pont nem ilyen eszköz.
A sűrített levegős rendszereknek vannak előnyei, de ezen előnyök egy járműhajtásnál nem jelennek meg, ellenben az összes hátrány összpontosul ilyen esetben.
Vajon miért nem használunk sűrített vizet/levegőt? Könnyen megszerezhető, sosem vész el, a belső égésű motort könnyen át lehetne alakítani a rendszerre. az egyetlen hátránya az lenne, hogy nehéz, de ez nem számít sokat.
Az egyik legjobb megoldás. A fúzió tudja csak megelőzni, de még az sem biztos.
Londonban volt rgy űrtech/csillagász kongresszus, ott előadtak egy tervet, amiben a tenger fekett léghajókra (ha jól sejtem) szerelt fogadóállomásról volt szó. Onnan kábelen jönne le az áram. Az állomás a felhők felett lenne.
Amint a pályára állítás költsége leesik (Starship), el is kezdik megvalósítani.