valaki tekerje a kormányt, hogy hallhasd a hangot te meg fogd meg a rugót lengéscsillapítót így érezheted hol pattog, ha egyik oldalon sem akkor a kormánymű felfogató csavarokon kell engedni/meghúzni. "hátsó-alsó szilentek" ez a hátsó tengelyre értendő?
Bocsánat pontatlanul fogalmaztam. A teljes toronycsapágy és szilentek is cserélve lettek. Olyan mintha a rúgó nem egyenletesen fordulna, elpattogna a kormány fordításakor. Ezért is cseréltük a toronycsapágyakat is.
Ismét egy kis segítséget szeretnék kérni a szakértő kollégáktól. A 2008-as 1.5 dci Scenicünk műszakira kapott egy alapos futómű felújítást. Elöl-hátul rúgó csere, elől lengéscsillapító, egyik oldalon gömbfej, hátsó-alsó szilentek cseréje. A csere után kormány tekerésnél pattogó hang hallatszik a futómű felől, ami korábban nem volt. Álló helyzetben is csinálja, így biztos nem féltengely. A biztonság kedvéért ezek után még ki lett cserélve mindkét oldalon a toronyszilent. A probléma azóta is fennáll. Olyan mintha a rúgó okozná a pattogó hangot. Találkozott már esetleg valaki hasonló problémával? Okozhatnak vmilyen módon ilyen problémát az utángyártott rúgók?
"Általában pl akkor csinálja ha megyek vele és már üzem meleg, és mondjuk megállok a pirosnál. Onnan meg már ellustul" Puffer tartály van elrepedve, vagy a kis csövek a szabályzóknál repedve/kipuhulva.
Szia. Általában pl akkor csinálja ha megyek vele és már üzem meleg, és mondjuk megállok a pirosnál. Onnan meg már ellustul. Vagy pl miskolci vagyok, az Avas meredek utjain fixen ha megyek felfele. Olajcsere után gyakrabban csinálja pl. Hibakód amúgy nincs. Köszi hogy válaszoltál.
Ez ugyan Ford Focus volt, változó geometriájú turbóval. Ha finoman használtam tok jól ment. Ha viszont hirtelen nagyobb gázt adtam, akkor bedobta a hibakódot, nem ment és csak a következő inditás után javult meg - de csak a következő nagyobb gázdadásig. Ha szépen finoman nyomtad száz km-et ment hiba nélkül.
Itt a változó geometria mozgató mechanizmusa szorult a turbónál egy kis kenés (kint valami rudazat mozgatta) megoldotta a problémát...
Sziasztok! A következőben szeretnék tanácsokat kérni. Esetleg hallotatok-e már hasonlót. Scenic 2. 1.9 DCI 132 LE. Tavaly nyáron az EGR hibát írt, ezért elvittem szervízbe, befalazták. Utána jó lett. Pár hónap múlva kb novembertől, olyat csinál az autó hogy semmi hibakód nélkül egy idő után letiltja a turbót, nincs nyomás, nem füstöl nem csinál semmi rosszat, egyszerűen nagyon ellustul, és alig húz. Ha leállok vele és leállítom, akkor utána megint jó lesz. Néha sokáig nem is csinálja, néha napjában többször. Amikor van turbó nyomás szépen húz is az autó hallatszik hogy dolgozik a turbó. 250.000-nél kapott gyári felújíitott Turbot, a turbo nyomszab. szintén cserélve lett gyári újra. Hibakódot nem találunk. Normális Renault villanyásszal kerestettem benne, ő se találta. Nem jövök rá a problémára, de idegesít, mert amúgy szeretem az autót. Tehát amikor letilt akkor nem füstöl, csak egyszerűen nem húz. Mintha valami vész mód lenne.
Köszi ha segít valaki, bármilyen infóval vagy tanáccsal.
2007-es évjárat, 202.000 km. A tervezett karbantartásokkal (fékbetét, olaj, szűrő, vezérlés, stb) nincs gondom. De, hogy egymás után adja meg magát előre nem látható dolgok (légzsákátvezető kábel, szolenoid szelep, kézifék kapcsoló) ez bosszant. Mert ha egyszerre lenne, de ezeket ugye nem cseréli az ember tervszerűen...
Én is kedvezménnyel veszem, csak van amihez itthon nem nyúlok (nem értek hozzá, nincs hozzá célszerszám vagy csápos emelő/akna vagy egyszerűen pont akkor nincs időm rá.... )
Meg ha jól veszek ki akkor kezdetektől nálatok van...
Nem tudom tied mikori, enyém 2004, soha nem érne 800 e Ft bármennyit költhetnék rá. Sokan árulnak hasonlót de nem eladni, csak hirdetni szokták. Mivel kedvezménnyel veszem a gyári alkatrész a márkaszervizből így most sem zavart a jelentős összeg, mert eredeti cuccokat vettünk. Alapvetően lassan 2 évtizede van meg 5 évente borítunk bele pénzt mert akkor csere minden ami kell. Így nem aggódóm mindig üzemképes, használható.
Persze igazad van, hiszen bármit veszel, olajcsere, szűrőcsere már rögtön 20-40 eft. Kopó/fogyó alkatrészekről nem is beszélve és akkor még nem beszéltünk az esetlege nagyobb cserékről...
Itt viszont egy kb 800-900.000 Ft-ért eladható autó esetében rákölteni két hónap alatt 200.000 Ft-t arányaiban sok.
Persze ha bármi mást veszel simán benne van ennyi ebben jogos a felvetésed. Az átírás meg kidobott pénz.
""Persze párban cseréljük," ez nem rugó, vagy lengéscsillapító, felesleges párban cserélni, ha a másikkal nincs gond csak beszereltél egy felújítottat a gyári helyett."
Mivel a baoldali a vásárlás után szorult, de azt orvosolni lehetett takarítással ezért a csere. No meg a fékbetét is 50 %-os, ha már kint van ne azon a 10.xxx Ft-on múljon, hogy jövőre megint szedjem szét. (Szerintem eléggé megégett... :( )
Azt értem, hogy bontóba megy, ezt a lányom használja igy egy kicsit más a fekvés..
"Persze párban cseréljük," ez nem rugó, vagy lengéscsillapító, felesleges párban cserélni, ha a másikkal nincs gond csak beszereltél egy felújítottat a gyári helyett.
"Viszont van egy határ amikor már el kell engedni, mert folyamatosan jönnek elő a kopó/fogyó alkatrészes problémák... :(" négyből nekem 20 éves a legöregebb, csak a bontóba fog menni, ugyanazt kell rákölteni, mintha vennél egy újat, amit átíratsz ( 2010-s 131 lovasnál ez 84 e Ft ) , biztosítást kötsz rá közel előbbi összeg stb.
Igen karbantartott. Ugye elég ritka, hogy szervizekben a fékbetét cserénél csúszkákat is takarítják valamint a mozgó/úszó perselyeket is kenik.
Szóval szorult az egyik oldalon a fék, kiderült annyira belevan rohadva a dugattyú, hogy felújítás kellene (vagy ha kell gyorsa(bb)an az autó akkor csere).
Persze párban cseréljük, a felújított betét dijja nevetséges (kivéve ha a bolt mellett laksz, mert a posta költsége a visszaküldésnek majdnem több mint a betét dij).
Szóval csak apróságok, féknyergek, motortartó bakok, szolenoid szelep, kézifék kapcsoló és máris sikerült idén rákölteni a piaci ár 25 %-át...
Persze mókolhattam volna otthon is, csak ugye Murphy törvénye, hogy ilyenkor félig szétszedett állapotban nem jön ki a csavar, nem elég egyszerű kenés vagy kiderül, hogy mikor elkezded karbantartani, akkor a fél órás munkából lesz fél nap, közben szétszedett állapotban kerülgeted és rohangálsz az alkatrészért.
ok, 2007-es és 202.000 km van benne. Most rászaladt egy komolyabb összeg (amit a leendő vevő nem fizet meg), most kéne eladni és venni egy fiatalabbat és minden indul előlről. Viszont van egy határ amikor már el kell engedni, mert folyamatosan jönnek elő a kopó/fogyó alkatrészes problémák... :(