Keresés

Részletes keresés

Boarhunter Creative Commons License 5 órája 0 0 71160

Elütsz a vízen mi, Te ámokfutó! :-)

Nem baj, majd elbújok a Béci mögé, az Ő cuccait felcsavarja a hajócsavarod én meg elhajókázok a naplementébe. :-)

Előzmény: gezaFater (71158)
L_áma Creative Commons License 7 órája 0 0 71159

viszont orrszőr lobogtatáshoz ez a tempó még lehet hogy kevés!

Előzmény: Béci 72 (71154)
gezaFater Creative Commons License 9 órája 0 0 71158

Béci, Boar, biztosan megöllek Benneteket !!  :) :) :)

Előzmény: Béci 72 (71154)
Takyka! Creative Commons License 13 órája 0 0 71157

Az még várat.

 

T.

Előzmény: Béci 72 (71156)
Béci 72 Creative Commons License 22 órája 0 0 71156

Akkor még várat magára a közös túra?

Előzmény: Takyka! (71155)
Takyka! Creative Commons License 24 órája 0 0 71155

Még nem 100-as a motorom, vannak problémák... :-(

 

Ott hagytam abba a mesélést, hogy elkészült a kormányzás. Azóta 4-5 alkalommal voltam már vízen, kb. 8 órát mentem vele.

 

Még az elején feltűnt és említettem is, hogy alapjáraton szokatlanul füstöl a motor. Már akkor is gyanús volt, hogy a füstnek egy része nem gőz-e. Azóta néztem sok-sok youtube videót és sok ilyen motor füst mentes, de jópár hasonló tüneteket produkál. Közben megfigyeltem, hogy hidegen, vagy leállítás után 10 percet várva, majd indítva egy darabig füstmentes, így szinte biztos, hogy gőz a java.

Három dolgot tudok elképzelni. Vagy nem szállít elég vizet az impeller, vagy még mindig van sok lerakódás a vízköpenyben, vagy hengerfejes a motor. Már hergelem magam egy ideje, hogy le kellene kapni a kipufogó fedelet és a hengerfejet, de eddig halogattam a dolgot. Azért nem szántam eddig rá magam, mert tapogatva is és mérve is teljesen normális a motor hőmérséklete, bármennyire nyektetem.

 

Végül úgy határoztam, nem halogatom tovább a megbontást, mert a hétvégén egyszer csak túlmelegedés miatt letiltott. Természetesen nem tiszta az ügy, mert amikor kisvártatva lekaptam a kupakot és körbetapogattam a blokkot, nem tűnt melegebbnek, mint szokott lenni...

Visszaalapjáratoztam a bázisra, időnként rápróbálva, 2000 fölött folyamatosan vágta a gyújtást. Megérkezés után széthúztam a hőkapcsoló csatlakozóját, ráolvastam, a bal vállam felett köptem kettőt, majd összedugtam és egyből megjavult. Utána még mentem nagy terhelésen pár tíz percet, de minden rendben volt.

Furcsa.

 

A másik probléma néhány óra használat után jött elő. Egyszer csak túl szegény lett a keverék alapjáraton. Tüsszögött, leállt. Hidegen egyáltalán nem bírt alapjáratolni. Végül kénytelen voltam 1/4-ed fordulatot tekerni az alapjárati keverék csavaron. Jó is volt egy darabig, majd múlt héten váratlanul bedúsult az alapjárat és kis alapjáratozás után mindig leállt. Kénytelen voltam zárni az alapjárat csavaron. Úgy néz ki, karbit is pucolnom kell.

Ráadásul a melegítés sem teljesen egyszerű. Az ultraflex távkarom olyan, hogy nincs rajta üresjárati gáz. Csak előre, vagy hátramenetben lehet gázt adni.

 

A dúsító pumpám sem tökéletes. Mint kiderült, nem csak spriccelni tud, hanem olyan a kialakítása, hogy ha kihúzom az első klikkig, akkor folyamatosan kicsivel több üzemanyagot juttat a motorba. Ez az állás szolgálna arra, hogy lehessen alapjáraton melegíteni a motort. Viszont, nekem valamiért annyira sok benya jut be ilyenkor, hogy azonnal besokall és leáll a motor.

 

Harmadik (negyedik? ötödik?) probléma, (amit nem tudom, hogy tényleg hiba-e), ha nagyon ágaskodik a csónak, vagy hirtelen, nagy rössel, kanyarodva indulok, akkor lehörög a motor. Ha jól feltrimmelve, nagy gázzal indulok, felkapja az orrát, lehörög, visszaesik. Felpörög a motor, felkapja az orrát és kezdődik minden elölről. Valószínűleg ellöttyen a benzin a karbiban. Ilyennel csónakmotornál eddig még nem találkoztam.

 

Sokadik (de már megoldódott) hiba az volt, hogy kissé magas volt az alapjárat (~750 a 650 helyett) és hiába tekertem kijjebb az alapjárati ütköző csavart, nem ment visszább az előgyújtás állító kar. Kicsit tüzetesebben átnézve kiderült, hogy az önindító kontaktorát rossz szögben szerelték be és a tekercs pozitív érintkezője nekitámasztott a gáz rudazatnak...

 

Mára elég is lesz ennyi.

 

T.

Béci 72 Creative Commons License 25 órája 0 1 71154

Egyre kevesebb a haja🙂

Előzmény: Boarhunter (71153)
Boarhunter Creative Commons License 29 órája 0 0 71153

Már annál is lobog a hajad...nem is kell a hajszárító... :-)

Előzmény: gezaFater (71152)
gezaFater Creative Commons License 1 napja 0 0 71152

sajnos csak km/h   :) :) :)

Előzmény: Boarhunter (71148)
spapda Creative Commons License 1 napja 0 0 71151

Annyi pont elég! :) 

Előzmény: Béci 72 (71150)
Béci 72 Creative Commons License 1 napja 0 0 71150

Valószínű,hogy kicsivel jobb lesz.

Előzmény: spapda (71149)
spapda Creative Commons License 2 napja 0 0 71149

Az új motor viszonylag nehéz (51 kg), a csónak meg könnyű (39 kg) és rövid (3.2 méter), így amíg nem siklik, ágaskodik. Ráadásul az utasok elhelyezése miatt csak a fartükörhöz közel jut hely a 24 literes tanknak és a bónusz súlyoknak (horgony, lánc, mindenféle kellék). A hydrofoiltól azt várom, hogy csökken az ágaskodási hajlam és persze csökken az a sebességtartomány, amíg ágaskodik, mert jellemzően előbb tud siklásba menni.

Kb. ezt várom tőle (nekem főleg a dőlésszög a lényeg, nem a végsebesség, hiszen az 4 fővel is közel 40 km/h, ami bőven több a kelleténél):

https://youtu.be/ezNOn9BbGYs

 

Amúgy nem létfontosságú, de komfortfokozó tényező lenne, főleg akkor, ha a hullámosabb víz miatt nem lehet a normál utazósebességgel (20-30 km/h) közlekedni.

Előzmény: Béci 72 (71146)
Boarhunter Creative Commons License 2 napja 0 0 71148

Km/h vagy mph? :-)

Előzmény: gezaFater (71139)
Béci 72 Creative Commons License 2 napja 0 0 71147

Az is jó sok!

Előzmény: gezaFater (71139)
Béci 72 Creative Commons License 2 napja 0 0 71146

Miért kell tenned a motorra ilyen lemezt?

Nagyon ágaskodik,míg nem siklik meg,vagy/és nehéz úgy menni a csónakkal,hogy ne hintázzon hosszirányban?

Előzmény: spapda (71145)
spapda Creative Commons License 2 napja 0 0 71145

Típusfüggő. Vannak "no drill" kivitelű konstrukciók, ahol muszáj az antikavitációs lap alá egy ellendarab, aminek van előnye és hátránya is. Meg vannak a csavaros megoldások, ahol 2 vagy 4 csavar tartja a hydrofoilt, és nem kell ellendarab. A Stingray kínálatában például megtalálható mindegyik: 

https://www.stingrayhydrofoil.com/#installation-section

 

Egyébként erről a konkrét típusról lenne szó:

https://www.stingrayhydrofoil.com/products/airo

 

Előzmény: Béci 72 (71143)
Béci 72 Creative Commons License 2 napja 0 0 71144

Igen

Előzmény: aamen (71141)
Béci 72 Creative Commons License 2 napja 0 0 71143

Minek kell azt kifúrni?

A motoromnál olyan van,ami két félből áll,közrefogják az antikavitációs lapot,csavarokkal van összefogatva.Amúgy a natúr fémet nem árt lefesteni.

Előzmény: spapda (71140)
dqr79 Creative Commons License 2 napja 0 0 71142

Mi meg innen a fővárosból vágyakozva nézzük, és legalább egy egyszerű, gumicsík nélküli betoncsíkban reménykedünk továbbra is (és még ezért is lehurrognak).

Előzmény: spapda (71129)
aamen Creative Commons License 2 napja 0 0 71141

mostanában több motoron is láttam ilyen antikavitációs izét fúrás nélkül rögzíteni
rá lehet szorítani az antikavitációs lapra, és nem merül fel a fúrásból adódó rohadási/garanciális más kérdés

Előzmény: spapda (71140)
spapda Creative Commons License 2 napja 0 0 71140

Hydrofoil felszerelésekor az antikavitációs lemezen ejtett furatokat szokták valamivel kezelni/passziválni? Mert a videós ismertetőkben csak átfúrják a lemezt és felcsavarozzák az "uszonyt", de a furatoknál a natúr fém érintkezik a vízzel - nem okoz ez korróziót? Érdemes a furatokat tehát lefesteni/bekenni/kinyomni/zsírozni? 

gezaFater Creative Commons License 2 napja 0 0 71139

Lófaszt, kb 70-el mentem... :)

Előzmény: Béci 72 (71136)
gezaFater Creative Commons License 2 napja 0 0 71138

Kb a keel 2/3-ig ért el. 

Előzmény: Béci 72 (71137)
Béci 72 Creative Commons License 2 napja 0 0 71137

A futó első görgőjéig volt feltéve,vagy a görgő alatt is?

Előzmény: gezaFater (71135)
Béci 72 Creative Commons License 2 napja 0 0 71136

Aki "fénysebesség" körüli tempóval tud menni,az könnyen így jár🙂

Előzmény: gezaFater (71135)
gezaFater Creative Commons License 2 napja 0 0 71135

Nekem volt ilyen, csak az volt a baj, hogy a hajó súlya miatt gyűrődőtt. 

Görögországban nagyobb tempónál, szépen lejött. 

Kisebb hajónál viszont jó lehet.

Előzmény: fehervari2 (71133)
Béci 72 Creative Commons License 2 napja 0 0 71134

Rendben

Előzmény: fehervari2 (71133)
fehervari2 Creative Commons License 2 napja 0 0 71133

A karcot nem esztétikai okból kell elkerülni, hanem az ozmózis csónaktestre gyakorolt romboló hatása miatt. Amikor a géllakk megsérül, a víz behatol, és teljesen már talán sosem megy ki, felhólyagzik a test.

Előzmény: Béci 72 (71124)
iigloo Creative Commons License 2 napja 0 0 71132

Van egy eladó Intex Excursion 5 + 55 librás motor + 120ah banner akku, mind kiváló állapotban, ha érdekel, írj!

Béci 72 Creative Commons License 2 napja 0 0 71131

Én használom,de alapból kicsit trehányabb vagyok.☹️

Előzmény: dqr79 (71126)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!